بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۹ میلادی است که به وسیله استودیوی ماهر و کاربلد فرام سافتور (From Software) ساخته میشود.
با این حال، کاملا واضح است که این عنوان با بازیهای سابق استودیوی مذکور به شدت متفاوت است و این تفاوت، شامل سیستم و مکانیکهای پیشرفت بازی نیز میشود. تا کنون نمایشها و اطلاعات مناسبی را از بازی Sekiro: Shadows Die Twice دیده و شنیدهایم و طبق دیدهها و شنیدههایمان، بازی اکشن ماجرایی جدید استودیوی فرام سافتور، به به طور کلی با عاوین سابق استودیوی فرام سافتور متفاوت است. استودیوی فرام سافتور در طی دو نسل گذشته، برای ساخت بازی Demon’s Souls، سه گانه Dark Souls و البته بازی انحصاری Bloodborne، از یک ساختار و سیستم گیمپلی منحصر به فرد و مخصوص استفاده کرد و تمام این عناوین، نه تنها وجوه اشتراک بسیاری با یکدیگر داشتند، بلکه منبع الهامی برای بسیاری از عناوین اکشن و نقش آفرینی شدند. با این که سازندگان بازی Sekiro: Shadows Die Twice، قول درجه سختی و چالش هم سطح با عناوین سری Souls را دادهاند، اما طبق اطلاعات منتشر شده، سیستم زنده شدن یا تمرکز شدید برروی مخفی کاری، از عوامل و موارد جدید گیمپلی بازی جدید خواهد بود؛ عواملی که میتوانند تجربه بسیار متفاوتی را به بازیبازان هدیه کنند.
این طور که در شماره جدید مجله Game Informer نوشته شده، یکی از عوامل و موارد جدید و مهمی که در گیمپلی بازی Sekiro: Shadows Die Twice وجود دارد، سیستم و مکانیک پیشرفت در آن است. طرفداران سری Dark Souls عادت داشتند که با جمع آوری روح در دنیای بازی، شخصیت خود را ارتقا داده و قدرتمندتر میساختند و قابلیتهای متفاوتی را به دلخواه، برای شخصیت خود خریداری میکردند. با این حال، در بازی Sekiro: Shadows Die Twice قرار است با یک مکانیک پیشرفت متفاوت روبه رو شویم. در بازی جدید، بازیبازان میتوانند به مانند بسیاری از عناوین دیگر (از ریسینگ گرفته تا ماجرایی و نقش آفرینی) با امتیاز تجربه یا XP، شخصیت خود را ارتقا دهند. روند دریافت امتیاز تجربه را نیز به خوبی میدانید و با پر شدن نواری مخصوص، امتیاز XP به شما تعلق میگیرد.
با جمع آوری امتیاز تجربه یا XP، شما میتوانید امتیازهای مهارت یا Skill Pointها را به هر شاخه از شاخههای ارتقای شخصیت خود اضافه کنید و خود را پیشرفت دهید که در محل های مخصوصی در دنیای Sekiro: Shadows Die Twice، به مانند همان Bonfire های مشهور قدیمی، کاربرد خواهند داشت. در درخت مهارت بازی، شاخههایی مانند مخفی کاری (Shinobi Tree) تا مبارزه (Samurai Tree) و همچنین میتوان دست مصنوعی شخصیت بازی را نیز ارتقا داد. با تمام این تفاسیر، یک پیچش در این جا وجود دارد و همه چیز ساده و راحت پیش نمیرود؛ شما تنها زمانی میتوانید شاخههای مختلف در درخت مهارت ها را ارتقا دهید که آنها را آزاد کرده باشید. برای آزاد کردن این شاخهها، بازیبازان باید به دنبال آیتمهای خاصی بگردند تا روند ارتقای شخصیتشان هموار شود. علاوه بر این، بازیبازان میتوانند هنرهای رزمی و مبارزه ویژهای را بیاموزند که استایل های بازی خاصی را آزاد میکند. طبق صحبتهای یاسوهیرو کایتو (Yasuhiro Kitao)، این موضوع باعث میشود تا شما به شکل خاصی، اقدام به نقش آفرینی کنید.
در پرونده جدید گیم اینفورم همچنین آمده است که امتیاز های تجربه و طلاها در بازی Sekiro: Shadows Die Twice دو چیز جدا از هم هستند و زمانی که شما کشته شوید، هیچ کدام از آنها بر باد نمیروند؛ موضوعی که یکی از چالشهای اساسی سری Souls بود و بازیبازان زیادی روحهای جمع آوری کرده خود را با یک بار مردن، از دست میدادند. با این حال، استودیوی فرام سافتور اعلام کرده که مردن یا کشته شدن در بازی Sekiro: Shadows Die Twice، اثرات جدی دیگری خواهد داشت که به نظر میآید برای فهمیدن آنها، باید تا زمان انتشار این بازی منتظر بمانیم.
هر کدام از شاخههای درخت مهارت بازی، به شما اجازه میدهد تا استایل بازی خود را داشته باشید و شخصیت خود را آن طور که دوست دارید، شکل دهید. به عنوان مثال، بازیبازان میتوانند بنابر استایل بازی خود، برروی مهارت های مخفی کاری یا مبارزه یا حتی مهارتهای وابسته به دست مصنوعی شخصیت اصلی، تمرکز کنند و بهترین نتیجه را دریافت نمایند. ارتقای دست مصنوعی شخصیت اصلی بازی Sekiro: Shadows Die Twice به نظر بسیار جالب توجه و هیجان انگیز میرسد زیرا شما میتوانید انواع و اقسام ارتقاها و مهارت ها را با آن امتحان کنید. به عنوان مثال، با ارتقا دادن دست مصنوعی، شما میتوانید قابلیت پرتاب شوریکن به دست آورید یا صاحب یک تبر بزرگ و غول پیکر شوید. بازیبازان همچنین میتوانند با جمع آوری آیتمهایی به نام prayer beads، میزان سلامتی و وضعیت خود را بیشتر کنید و بالاتر ببرید.
قطعا اطلاعات منتشر شده از بازی Sekiro: Shadows Die Twice توسط نشریه Game Informer به شدت جذاب و فوقالعاده بود و انتظارها را برای انتشار بازی جدید استودیوی فرام سافتور، سختتر میکند. مشاهده تغییر سبک و سیاق عناوین قبلی استودیوی فرام سافتور در بازی Sekiro: Shadows Die Twice، بسیار خوب و لذت بخش است و باید ببینیم که آن ها با این سیستم گیمپلی جدید، چه کاری را انجام میدهند. بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ ۲۲ ماه مارچ سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.