ساکر پانچ از دو بازی Red Dead Redemption 1 و Legend of Zelda: Breath of the Wild به عنوان منابع الهام بازی Ghost of Tsushima اشاره میکند.
هیچ عنوانی در جهان بازی را پیدا نمیکنید که تحت تاثیر عناوین استودیو راکستار قرار نگرفته باشد. اما معمولا سری بازیهای GTA به عنوان منبع الهام یاد میشوند. با این وجود برای بازی Ghost of Tsushima ، با توجه به گفته سازندگان در استودیو ساکر پانچ عنوان دیگر این استودیو الهام بخش آنها بوده. نیتن فاکس، کارگردان بازی Ghost of Tsushima، طی مصاحبهای گفت:
“Red Dead Redemption 1 الهام بخش اصلی ما برای این بازی جهان باز بود. به خاطر این که داستان بازی چگونه با اتمسفر آن به خوبی متصلاند و البته این که چگونه محیط بازی میتواند به درستی اتمسفر بازی و حس دنیای آن را به درستی منتقل کند.
نماها و روشی که شخصیتها با هم و با شخصیت اصلی یا شما تعامل میکنند کاملا با اتمسفر بازی متحد است. به همین صورت هم روشی که کاراکتر شما راه میرود و همهی اینها دست به دست هم میدهند که به شما حس یک قانون گریز در غرب وحشی بدهند. من هم وقتی میخواستم با افراد را راجع به بازی به شوق بیاورم میگفتم به همین صورت راجع بهش فکر کنید!”
البته یکی دیگر از بازیهایی که عناوین مشابه از آن الهام گرفتند هم سوگلی نینتندو یا همان بازی Legend of Zeld: Breath of Wild است. البته تیتن فاکس هم به این مسئله اشاره کرده است:
“وقتی در حال ساخت بازی بودیم، بازی Breath of Wild منتشر شد. این بازی کار خودش را در نشان دادن اینکه چگونه به حالات مختلف کنجکاوی مخاطبانش را تحریک میکند، به خوبی انجام میدهد. با توجه به این که میخواستیم شما به جزیره سوشیما منتقل شوید و احساس یکنواختی نکنید، فکر میکنم این بازی به شدت به ما الهام بخشید. این عنوان باعث شد سختتر تلاش کنیم و در بازی عمیقتر شویم، تا به شما این حس را منتقل کنیم که واقعا در این جزیره ساکنید.”