بالاخره مشخص شد! بازی بعدی هیدئو کوجیما بانام Death Stranding برای کنسول PS4 توسعه داده میشود. در تریلری که از این بازی در کنفرانس مطبوعاتی سونی منتشر شد سرنخهای متعددی در مورد خط داستانی و روایت بازی بود اما بهطورکلی چیزی از آن متوجه نشدیم! برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.
با توجه به خیل عظیم دیوانگانِ کوجیمایی در فضای مجازی، هماکنون هم تئوریهای زیادی در مورد بازی به وجود آمده است (که بعضاً میتوان آنها را به توهم هم نسبت داد) و اکانت توییتر کوجیما پروداکشنز (استودیو جدید کوجیما که در حال حاضر بر روی Death Stranding کار میکند) هم جزئیات ریز و مبهمی در اختیار ما قرار میدهد. اما بیایید واقعگرا باشیم: ما تا کوجیما نخواهد و خودش اطلاعاتی در اختیار ما قرار ندهد از تیزر منتشرشده چیزی نمیفهمیم!
با توجه به این مسئله، وقتی گیم اسپات با کوجیما مصاحبه کرد در مورد دیگر موضوعات نظر او را خواست تا به جوابهای قانعکننده و مناسب برسد. مکالمه انجامشده مربوط به رابطه کوجیما با نورمن ریدوس – بازیگر سریال The Walking Dead و بازی کنسل شده P.T. – و بازی جدید او و نظرش در ارتباط با تریلر Resident Evil 7 که بسیار به Silent Hills شبیه بود، است. به نظر خود کوجیما، چرا مردم او را یک کامل گرا میدانند؟ جواب این سؤال را در پایین مشاهده خواهید کرد.
گیم اسپات: برگشتن به E3 چه حسی دارد؟
دو سال از آخرین باری که اینجا بودم میگذرد، ولی گویا ۱۰ سال گذشته است! E3 رویداد خاصی است؛ عده زیادی از سازندگان و طرفداران حاضر هستند و بودن در این مکان و احساس آن شور و هیجان خاص لذتبخش است.
من کمکم دارم پیر میشوم و خانوادهام به من میگویند که خود را بازنشسته کنم و به کاری بپردازم که آن را دوست دارم. درنهایت به این نتیجه میرسم که دوست دارم بازی بسازم. میخواهم چیز جالبی بسازم و آن را با بازیکنان به اشتراک بگذارم. بعد از این کار میتوانم دوباره به اینجا برگردم و با خود بگویم، کار درستی کردم! (منظور ادامه ساختن بازی بهعنوان حرفه است)
گیم اسپات: چرا نورمن ریدوس را برای بازیهای خود مناسب میبینید؟
من از طرفداران The Walking Dead و The Boondocks Saints هستم. وقتی او را دیدم متوجه شدم که یک فرد فوقالعاده و خوب است و شروع کردم به در نظر گرفتن این قضیه که بهعنوان یک بازیگر چه چیزهای جدیدی میتوانم از او بیرون بکشم و این باعث شد که تصمیم به همکاری با او بگیرم.
چند سال قبل از گیرمو دل تورو شمارهاش را خواستم. ساخت یک بازی یا فیلم پروسه بسیار طولانیای است و تنها در صورتی در آن موفق میشوید که با افراد قابلاعتماد و کسانی که میشناسید کارکنید.
گیم اسپات: شما بهعنوان یک بازیساز شناختهشدهاید، اما همچنین میدانیم که عاشق فیلم هستید. مدتی است که با نورمن کار میکنید؛ چطور تجربههای مختلف خود را (نورمن بهعنوان بازیگر سینما و کوجیما بهعنوان بازیساز) به Death Stranding منتقل میکنید؟ آیا مثل این است که دارید یک فیلم میسازید؟
من با نورمن صحبت میکنم و به او توضیح میدهم که چه چیزی از شخصیتش میخواهم، و بعد او آن را به اجرا درمیآورد. فکر نمیکنم پروسه ساخت یک فیلم با ساخت یک بازی خیلی متفاوت باشد. وقتی صحبت از کات سینها باشد، ما با موشن کپچر طرف هستیم که همان فرآیند را در فیلمها دارد.
از وقتیکه مستقل شدهام، پیشنهادهای زیادی برای ساخت یک فیلم دریافت کردهام اما فعلاً از این وسوسه فاصله میگیرم تا بر روی بازیها تمرکز کنم.
گیم اسپات: آیا نورمن بر سر شخصیت و موضوعات مهم بازی به شما کمک میکند؟
تا حالا، ما فقط تیزر را ساختهایم. اما بله، هر وقت نورمن ایدهای دارد، سعی میکنم از آنها استفاده کنم. من از ردوبدل ایدهها با بازیگران لذت میبرم. خیلی از مردم فکر میکنند من آدمی هستم که فقط میآیم و دستور میدهم و به نظرات دیگر توجه نمیکنم، اما این مسئله درست نیست!
هر وقت یک بازیگر نظر یا پیشنهادی دارد، من سعی میکنم تا حدی که میتوانم از آن بهره ببرم تا بازی با همکاری ساخته شود.
گیم اسپات: به نظر شما چرا مردم چنین تفکری نسبت به شما دارند؟
من میخواهم همهچیز کامل و در بهترین حالت خود باشد. اما وقتی چنین کاری کنید، خلاقیت سخت میشود. افراد زیادی با من کار میکنند و بهطور ایده آل، دوست دارم همه کارها را خودم انجام دهم اما این امکانپذیر نیست. وقتی از استعداد افراد دیگر بهره ببرید، چیز جدیدی وارد بازی میشود، زیرا مردم زندگیهای متفاوتی نسبت به من دارند و قابلیتهای آنها بازی من را غنی و بهتر میسازد.
همین قضیه در مورد نورمن هم صدق میکند. اگر او چیز متفاوتی در چنته داشته باشد و من بتوانم آن را درون پروژه قرار دهم، بازی بهتر میشود. نادیده گرفتن این مسئله ضرر دارد.
و اینکه مردم چرا فکر میکنند من یک انسان کامل گرا هستم! بازیهایم جزئیات زیادی دارند و شاید این سوءتفاهم ازاینجا نشات میگیرد. من میخواهم همهچیز باکیفیت باشد و شاید وقتی مردم این را میبینند، فکر میکنند رفتارم با بازیگران (و عوامل) اینگونه است.
گیم اسپات: وقتی Resident Evil 7 را دیدم، بسیار به P.T. شبیه بود، نظر شما در مورد تریلرش چیست؟
فکر میکنم کمی [از P.T.] تأثیر پذیرفته باشد، بخصوص بر سر ساخت یک تیزر و نمایش. من بازی را تجربه نکردهام اما دوست دارم امتحانش کنم.
اگر به عبارت «من همچنان برمیگردم» (برچسب و شعار تصویری که از پروژه جدید کوجیما منتشرشده است) فکر کنید، حقیقتی را میبینید: من برگشتم. Kojima Productions برگشت. و فکر میکنم بعضی از پروژهها هم [حداقل تأثیر آنها] دوباره برگشتهاند.
هنوز نمیدانیم در ذهن هیدئو کوجیما چه میگذرد. اینطور که مشخص است بازی هنوز بهطور کامل در مرحله ساخت قرار ندارد و کوجیما با در نظر گرفتن ایده کلی آن تیزر E3 را با همکاری نورمن ریدوس ساخت. با توجه به سابقه او، شاید چند سالی طول بکشد تا بالاخره بتوانید Death Stranding (گلوگاه مرگ) را تجربه کنید!
1 دیدگاه
Joel
همیشه خدا مرموز و فیلسوفانه حرف میزنه .نکنه کوجیما فیلسوف دنیای گیم و هنر هشتم