بازی Horizon: Zero Dawn در هفته جاری عرضه شد اما همه چیز طبق برنامه سازنده این بازی پیش نرفت؛ گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در توییتر خود اعلام نمود که از مشکل پیش آمده برای برخی از بازیکنان این بازی در مشاهده صحنه سینماتیک اول آن آگاه است و این استودیو علت وقوع آن را بررسی و بابت مشکل پیش آمده عذرخواهی کرد.
مشکل از جایی شروع شد که در سایت GameFaqs شاهد گزارشاتی از سوی بازیکنان بودیم که اعلام کرده بودند در زمان آغاز ویدئوی سینماتیک ابتدایی بازی Horizon: Zero Dawn با مشکل کرش مواجه شدهاند.
استودیوی گوریلا در سایت Reddit اعلام کرد که بدنبال علت بوجود آمدن این مشکل و راه حل آن است و در جدیدترین پاسخ خود جهت برطرف کردن مشکل، دستورالعملی را به اشتراک گذاشته است که ظاهراً مشکل را بطور موقتی برطرف خواهد کرد و بزودی راه حل قطعی برای برطرف شدن این مشکل اعلام خواهد شد؛ در ادامه بیانیه استودیوی گوریلا گیمز را مشاهده خواهید کرد:
همانطور که در پستهای پیشین خود اعلام کردیم، از مشکلات بوجود آمده برای برخی از بازیکنان در حین اجرای ویدئوی سینماتیک ابتدایی بازی Horizon: Zero Dawn و کرش وقوع یافته در آن، بررسی علت وقوع این مشکل در اولویت همه کارهای ما قرار گرفت؛ در حال حاضر فکر میکنیم که از پتانسیل کافی برای از بین بردن موقتی مشکل برای برخی از بازیکنان که بازی را از طریق دیسک بلوری اجرا میکنند برخوردار هستیم، لطفاً به خاطر داشته باشید که گامهای زیر برای کلیه بازیکنان کارساز نخواهد بود:
- پس از آنکه با مشکل کرش مواجه شدید، دستگاه پلی استیشن ۴ خود را رستارت کنید.
- پس از رستارت شدن پلی استیشن ۴، دیسک بازی را درون دستگاه به مدت دو ساعت قرار دهید تا دستگاه برروی آن کار کند.
- سپس دوباره بازی را اجرا کنید.
اگر بدلیل مشکل کرش قسمتی از ویدئوی سینماتیک اولیه را از دست دادهاید، شما قادرید تا از طریق منوی اصلی بازی وارد بخش Extras و سپس Intro Movie شوید و آن را مجدداً ببینید.
ما خالصانه بابت مشکل بوجود آمده پوزش میطلبیم.
بازی Horizon هم اکنون بطور انحصاری برای پلی استیشن ۴ در دسترس است و ستایشهای بیشماری را دریافت کرده است. سایت گیم اسپات امتیاز ۹ از ۱۰ را به این بازی داده و در مورد آن نوشته است:
این اولینبار است که استودیوی گوریلا گیمز پای خود را از دنیای سری بازی Killzone بیرون گذاشته است و شاید با این کار خود ریسک بزرگی را به جان خریده باشد که از دنیای اول شخص و شوتر وارد دنیای سوم شخص اکشن و جهان باز شده است؛ با قبول این ریسک، استودیوی گوریلا گیمز توانست یکی از بهترین بازیهای جهان باز نسل فعلی را به بازار عرضه کند.