قطعا یکی از مورد انتظارترین عناوین پیش رو، بازی Cyberpunk 2077 است که سازندگان این عنوان سعی میکنند همیشه اطلاعاتی از جنبهها و وجوه مختلف آن با ما به اشتراک بگذارند. به تازگی در مورد کوئستها یا ماموریتهای این عنوان صحبت شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
قطعا وقتی نام استودیوی سیدی پراچکت رد را به عنوان سازنده یک بازی میشنویم، انتظار داریم که در آن بازی، سطح بالای کیفی از همه نظر را مشاهده نماییم و استانداردهای سطح بالایی را ببینیم. در مورد بازی Cyberpunk 2077 نیز قطعا به همین صورت است و ما انتظار داریم که داستان، روایت، گیمپلی نقش آفرینی و دیگر موارد و عناصر بازی، استاندارد بالایی داشته باشند. تا به حال درباره کوئستها یا ماموریت های بازی Cyberpunk 2077، چیزهای زیادی شنیدهایم و اطلاعات مفیدی از آن ها به دست آوردهایم. به عنوان مثال، سازندگان پیش از این توضیح دادهاند که ساختار این کوئستها به چه شکلی خواهد بود و رویکرد آنها نسبت به این ماموریتها چگونه است. حالا در یک مصاحبه جدید که وبسایت PC Gamer با طراح کوئستهای بازی Cyberpunk 2077 انجام داده، اطلاعات جدیدی در مورد این ماموریتها درون دنیای بازی به دست آوردهایم و حالا میدانیم که کوئستهای بازی میتوانند دنیای آن را تعریف کنند.
طبق صحبتهای آقای میلز (Mills)، طراح کوئستهای بازی Cyberpunk 2077، هدف تیم سیدی پراجکت رد این است که هر کوئست در دنیای بازی Cyberpunk 2077، چیزی برای گفتن در باب دنیای بازی داشته باشد. تیم سازنده در نظر دارد تا هر کوئست، یک هدف روایی را با خود و به هر شکلی که شده به دوش بکشد؛ حال، این هدف روایی میتواند در جهت ساخت و تشکیل دنیا باشد یا هدفی با مقیاس کوچک تر مانند شکل دهی به شخصیت یکی از شخصیتهای بازی داشته باشد. آقای میلز این گونه توضیح میدهد:
این یک هدف بزرگ برای ما است تا مطمئن شویم همه کوئستهای ما چیزی در مورد دنیای بازی بگویند. گاهی اوقات ما فقط میخواهیم توضیح دهیم که یک موضوع چگونه کار میکند و یک کوئست را برای تعریف کردن آن میسازیم. در دیگر اوقات، ما درون پس زمینهای از بازی عمیق تر میشویم که حتی داستان اصلی را نیز تحت تاثیر قرار میدهند. یا شاید هم تنها پای یک شخصیت در میان باشد و کوئست مورد نظر، حول یک داستان و سفر شخصی جریان دارد. کوئستهای ما در مورد ساختن دنیا، چینش و ستینگِ حالت و پس زمینههای کاوشی هستند.
به نظر میرسد که استودیوی سیدی پراجکت رد، تیم سازند بازی Cyberpunk 2077، در جاه طلبانهترین سطح خودشان به فعالیت مشغول هستند و در حال ساختن جاه طلبانهترین بازی تاریخ خود یا حتی تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی هستند. آنها پیش از این هم گفته بودند که ساختارهای بسیاری را درون بازی خود میشکنند؛ به عنوان مثال اعلام کرده بودند که از اشارههای سیاسی درون بازی ترسی ندارند یا میخواهند به صنعت نشان دهند که چگونه باید کارها را انجام داد. قطعا انتظار کشیدن برای بازی Cyberpunk 2077 کار سختی است و باید ببینیم که سیدی پراجکت رد چگونه میتواند تمام جوانب و وجوه عظیم این بازی را با موفقیت کنار هم قرار دهد.