گروه تحقیقاتی «نیلسن» (Nielsen)، گزارش جدیدی را منتشر کرده است و در آن به بررسی میزان محبوبیت کنسولهای پلی استیشن ۴ پرو، پروژه اسکورپیو و نینتندو سوئیچ در بین بازیکنان (و کل جامعه) آمریکا پرداخته است.
در گزارش جدید نیلسن، اطلاعات جالبی در رابطه با محبوبیت کنسولهای جدید بین بازیکنان و بخشی از جامعه آمریکا منتشر شده است. اول از همه باید به این موضوع اشاره کرد که طبق آمار خرید و فروش، ۱۳% از بازیکنان آمریکایی بالای ۱۳ سال قصد خرید پروژه اسکورپیوی شرکت مایکروسافت را دارند. این مقدار برای پلی استیشن ۴ پرو ۱۵%، پلی استیشن ۴ ۲۱%، ایکس باکس وان ۱۷% و برای نینتندو سوئیچ ۱۶% اعلام شده است.
اگر کل جمعیت بالای ۱۳ سال آمریکا (نه تنها بازیکنان) را در نظر بگیریم، درصدها به شکل قابل انتظاری کمتر میشوند. پروژه اسکورپیو ۹%، پلی استیشن ۴ پرو ۱۱%، نینتندو سوئیچ ۱۲%، پلی استیشن ۴ ۱۵% و ایکس باکس وان ۱۲% از تقاضای کل جامعه بالای ۱۳ سال آمریکا را تشکیل دادهاند.
لازم به ذکر بوده که تنها ۱۴% از بازیکنان آمریکایی از وجود پروژه اسکورپیو مطلع هستند. این در حالی است که ۲۷% آنها از پلی استیشن ۴ پرو و ۲۹% آنها از وجود نینتندو سوئیچ اطلاع دارند. جالب است بدانید که ۹% از کسانی که خودشان را بازیکن معرفی کردهاند، از وجود کنسولهای نسل حاضر و یا کنسولهایی که قرار است در آینده منتشر شوند، خبردار نیستند!
در حال حاضر مشخص نیست که آیا با رونمایی کامل از پروژه اسکورپیو، مایکروسافت میتواند درصدهای اعلام شده را به نفع کنسول میان نسلی خود تغییر دهد یا خیر.