مدیر عامل شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت در آینده به سرمایه گذاری در بازیهای ویدیویی، محتواهای جدید، سرویسهای ابری و مشترکان مربوط به این بخش در برند ایکسباکس ادامه خواهد داد.
چند ساعت قبل گزارش مالی سالانه مایکروسافت منتشر شد و در آن گزارش متوجه شدیم که این شرکت در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار (افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل) صرفا از بازیها و سرویسهای مربوط به آن بخش درآمد داشته است. حال به نظر میرسد که مسئولان برند ایکسباکس تصمیم گرفتهاند برای افزایش درآمد خود، بیش از گذشته بر روی بازیهای ویدیویی و سرویسهای ابری، محتواهای انحصاری و… سرمایه گذاری کرده تا عملکرد ضعیف اواسط نسل هشتم خود را (در این بخش) جبران کنند.
«ساتیا نادلا» (Satya Nadella)، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، در جلسهای که به مناسبت انتشار گزارش مالی این شرکت برگزار شده بود، اعلام کرد که آنها قصد دارند سرمایهگذاریهای خود را در بخش بازیهای ویدیویی و سرویسهای آن از همه لحاظ افزایش دهند و مخاطبان بیشتری را به برند ایکسباکس جذب کنند. او گفت:
امسال برای اولین بار درآمد شرکت از بخش بازیهای ویدیویی و سرویسهای مربوطه از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد و فراتر از انتظارات ما ظاهر شد. به همین دلیل قصد داریم به سرمایهگذاری خود در تمام زمینهها، از محتوای انحصاری گرفته تا سرویسهای ابری و غیره ادامه داده و بیش از پیش بازیکنان را به سمت پلتفرم خود جذب کرده و با بازیها مشغول کنیم.
با توجه به صحبتهای مدیر عامل مایکروسافت و گزارش مالی این شرکت، بسیاری از انتخابها و عملکردهای برند ایکسباکس، از ارزش بالای سرویس Game Pass برای بازیکنان گرفته تا خرید استودیوهای بزرگ ترد پارتی و همچنین عرضه قویترین کنسول بازی ساخته شده در تاریخ، برای بازیکنان توجیه شده و جالب است بدانید که طبق وعدههای داده شده، در آینده شاهد سورپرایزها و خبرهای خوشحال کننده دیگری از این شرکت و برند ایکسباکس خواهیم بود.
ناگفته نماند که برای دیدن بازیهای انحصاری کاملا جدید ایکسباکس باید اندکی بیشتر صبر کنیم چرا که ساخت بازیها روندی وقتگیر است، اما حداقل در حال حاضر اکثر منتقدان و تحلیلگران معتقد هستند که مایکروسافت سرانجام پس از چند سال، تکان شدیدی به خود داده و قصد دارد عرصه رقابت را باری دیگر برای سونی و برند پلیاستیشن تنگ کند.