کمپانی مایکروسافت که سال گذشته استودیو توسعه دهنده بازی Wasteland 3 را خریده بود با ارائه منابع و وقت بیشتر به توسعه این بازی کمک شایانی کرده است.
مایکروسافت در این چند سال اخیر به طرز دیوانهواری مشغول خرید استودیوهای مختلف بازی بوده است و حال به نظر میرسد که آنها فعلا قصد ندارند تا استودیوی جدیدی را از آن خود کنند. یکی از استودیوهایی که به داراییهای مایکروسافت پیوست استودیو InXile Entertainment بود. این کمپانی درست وسط توسعه بازی جدید نقش آفرینیاش یعنی بازی Wasteland 3 توسط مایکروسافت خریداری شد. در حالی که کاملا مشخص است ولی اگر میخواهید بدانید که اکتساب یک استودیو چه تاثیری روی پروژه در حال توسعهشان میگذارد بد نیست نگاهی به بیانیههای استودیو InXile بیندازید.
«جرمی کوپمن» (Jeremy Kopman) در مصاحبهای با GamesBeat درباره تاثیرات چنین اتفاقی صحبت کرد. وقتی از او پرسیده شد که این بازی بعد از مایکروسافت چه تغییراتی کرد وی گفت به رغم این که بازی Wasteland 3 هنوز هم توسط Deep Silver منتشر میشود، مایکروسافت منابع زیادی برای توسعه این بازی در اختیارمان گذاشت و به این علت ما وقت و بودجه اضافی برای کارهایی مثل ضبط دیالوگها داشتیم؛ چیزی که قبلا نمیتوانستیم انجام دهیم.
ما منابع و وقت بیشتری دریافت کردیم. ما توانستیم تا کیفیت بصری بازی را بهبود ببخشیم. ما بالاخره توانستیم تمام دیالوگها را توسط صداپیشگان ضبط کنیم و خوب است بدانید که دیالوگهای بازی ما کم نیستند. اینها فرصتهایی است که ما قبل از مایکروسافت در اختیار نداشتیم. آنها واقعا راه را برای ما باز کردند.
این که یک کمپانی بعد از خرید یک کمپانی دیگر به آن کمک کند اصلا چیز عجیبی نیست و اگر غیر از آن بود باید تعجب میکردیم ولی نکته جالب این است که اگر این استودیو توسط مایکروسافت خریداری نمیشد چه چیزهایی را ممکن بود از دست بدهیم. این بازی در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و ولی سیستم مورد نیاز برای تجربه این بازی روی کامپیوترهای شخصی منتشر شده است.