پس از خریداری استودیوهای «ابسیدین» (Obsidian) و inXile توسط مایکروسافت، استودیوی inXile تایید کرده است عنوانی معرفینشده را در دست توسعه دارد که مایکروسافت هم «بسیار مشتاق» آن هست.
موسس استودیوی inXile یعنی «برایان فارگو» (Brian Fargo) اخیراً در گفتوگو با یوروگیمر نظر خود را نسبت به خریداری شدن توسط مایکروسافت بیان کرده است. اول از همه، وی در خصوص تغییر در روال کار و فعالیتهای روزانهی استودیو پس از این قرارداد، اظهار داشته که تغییر خاصی ایجاد نشده و همهچیز مثل گذشته است:
وضعیت اینگونه است که اگر اعضای استودیو نمیدانستند که خریداری شدهایم، متوجه آن نمیشدند. همهچیز مثل قبل باقی مانده است.
فارگو همچنین اشاره کرده حال که استودیوی inXile تحت مالکیت مایکروسافت است، منابع مالی بیشتری دارند و دیگر به کمپینهای جمعآوری کمکهای مالی نیازمند نیستند:
از برخی جهات ما مشکلات و کمبودهایی داشتیم و حال، دیگر چنین نیست.
علاوه بر اینها، استودیوی inXile به دنبال افزایش اندازهی خود تا ۳۰ درصد یا بیشتر طی روزهای آتی است گرچه بیشک این کار یکشبه صورت نمیگیرد:
ما برنامه داریم که اندازهی استودیو را در کوتاه مدت تا ۳۰ درصد یا بیشتر افزایش بدهیم. ما تلاش نداریم که به تیمهای چندصد نفره تبدیل بشویم بلکه قصد داریم فضاهای خالی را که شدیداً میخواستیم پر کنیم: افرادی در زمینهی صدا، نورپردازی و کارهای سینماتیک بهصورت تماموقت. اینها میتوانند به بهبود عناوینمان کمک کنند.
در خصوص عنوان معرفینشدهی inXile که مایکروسافت «بسیار مشتاق» آن هست، استودیو به دنبال بهبود آن با منابع اضافی موجود است. شاید فاصلهی زیادی تا رونمایی از این بازی داشته باشیم ولی به هر حال، برای کاربران ایکسباکس وان و پیسی خوشحالکننده است که تجربهی جدیدی انتظارشان را میکشد. احتمالاً طی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 شاهد نمایش این عنوان خواهیم بود، خصوصاً از آنجا که فیل اسپنسر نوید اخبار فراوانی را داده است.