سازندگان بازی God of War اخیرا در مورد مار بزرگ موجود در این عنوان اکشن/ماجراجویی صحبت کرده و گفتهاند که برای خلق آن، تکنولوژیهای حال حاضر دنیای بازی سازی را به چالش کشیدهاند.
در پادکستی که به تازگی به صورت رسمی از سازندگان بازی God of War منتشر شده، آقای «رافائل گراستی» (Rafael Grassetti)، طراح شخصیت بازی God of War، در مورد «جورمانگدر» (Jörmungandr)، مار غولپیکر افسانههای اسکاندیناوی که در تریلر پخش شده از E3 2017 حضور داشت، صحبت کرده است.
طبق صحبتهای گراستی، تیم سازنده بازی از همان ابتدای کار میدانست که این مار عظیم در بازی وجود خواهد داشت چرا که یکی از مهمترین موجودات در افسانههای اسکاندیناوی به شمار رفته و یکی از بزرگترینهای آن افسانه نیز هست؛ بنابراین، نادیده گرفتن آن تقریبا غیر ممکن بود. از آن جایی که جورمانگدر موجود افسانهای بسیار غولآسایی است، برای خلق آن لازم بود تا مرزهای تکنولوژی بازیسازی کنونی جا به جا شوند. بازیکنان به شکلهای مختلف میتوانند با این موجود تعامل داشته باشند. گاهی اوقات دوربین به شدت به جورمانگدر نزدیک میشود و گاهی اوقات نیز میتوانیم او را از دور مشاهده کنیم.
جالب است بدانید که رافائل در ابتدا جورمانگدر را به عنوان یک موجود مونث صدا میزد به این دلیل که جورمانگدر در طرحهای اولیه، یک مار مونث ترسیم شده بود که تیم سازنده بعدها جنسیت او را تغییر داد. او در این باره گفت:
او (جورمانگدر) یک موجود مذکر است. من هنوز عادت دارم تا او را مونث (she) صدا بزنم، به همین دلیل به صورت غیر عمدی از صحبتهای من این گونه برداشت میشود که او یک موجود مونث است.
نحوه صحبت کردن و حرکات دهن این شخصیت نیز برای تیم سازنده یک چالش بزرگ به شمار میرفت. در اوایل توسعه بازی تیم توسعه دهنده سعی داشت تا از هایدراهای طراحی شده برای قسمتهای ابتدایی بازی استفاده کند، اما در ادامه به این نتیجه رسیدند که باید یک طرح کاملا جدید را برای خلق جورمانگدر اجرا کنند.
«برونو والاسکویز» (Bruno Valazquez)، انیماتور بازی God of War، در مورد «بروکر» (Brokkr) و «سیندری» (Sindri) که در تریلر E3 2017 حضور داشتند صحبت کرد. به گفته او، این شخصیتها به عنوان یک فروشنده در بازی قرار داده شدهاند تا کریتوس بتواند لوازم خود را از طریق آنها تهیه کرده و با آنها تعامل داشته باشد. این شخصیتها اندکی از فضای خشن و جدی بازی را کم کرده و طنز را به بازی اضافه میکنند.
والاسکویز معنقد است که در بازی God of War جدید، شخصیت کریتوس دیگر لازم نیست هر موجود زندهای را که میبیند از بین ببرد. او رابطه بین کریتوس و «آترئوس» (Atreus) را دوست دارد و این رابطه باعث شده است که کریتوس با شخصیتهای دیگر نیز ارتباط داشته باشد. والاسکویز احساس میکند که بازیکنان از این تغییر رفتار کریتوس لذت برده و آن را خواهند پذیرفت.
ناگفته نماند که بازی God of War در اوایل سال آینده میلادی به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.