یکی از سازندگان مادهای نسخه ارتقا یافته بازی Skyrim اعلام کرده است که این مادها برای کنسول ایکس باکس وان منتشر خواهند شد، اما قضیه برای پلی استیشن ۴ فرق میکند و نمیتوان مادها را به آسانی برای کنسول شرکت سونی منتشر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
با انتشار نسخه ارتقا یافته بازی Skyrim شرکت بتسدا اعلام کرد که این بازی برای اولین بار بر روی کنسولهای بازی از مادها پشتیبانی خواهد کرد. پس از این خبر بسیاری از بازیکنان منتظر بودند تا ماد معروف Macho Man dragon برای کنسول آنها منتشر شود. اکنون سازنده این ماد که (فنسی پنتز) FancyPants نام دارد، اعلام کرده است که این ماد حتما برای ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.
فنسی پنتز گفته است که ساخت ماد برای کنسول مایکروسافت یک تجربه خوب برای او بوده است و تا کنون با مشکلات بسیار کمی مواجه شده است. او همچنین اعلام کرده است که دوست دارد استودیوهای دیگر نیز همانند بتسدا بتوانند بازیهای کنسولی خود را برای مادها و سازندگان بهینه کنند.
او ادامه داد که شاید پورت مادها برای کنسول ایکس باکس وان اندکی ابتدایی و ضعیف جلوه دهد، اما به به نظر من استودیوهای دیگر میتوانند با پشتیبانی رسمی از مادها به موفقیت برسند. در بسیاری از بازیها فایلهای مختلف رمزنگاری شدهاند و دسترسی به آنها توسط کاربران وجود ندارد به همین خاطر ساخت ماد برای چنین بازیهایی تقریبا غیرممکن است.
فنسی پنتز عقیده دارد که هرچقدر دست سازندگان ماد برای ساخت آنها بازتر باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. هرچند او از پشتیبانی کنسولها از مادها تعریف کرده است، اما با راهکاری که شرکت سونی در این مورد انتخاب کرده است چندان موافق نیست. سونی با این شرط اجازه میدهد مادها وارد کنسول پلی استیشن ۴ شوند که آنها تماما از فایلهایی که درخود بازیها وجود دارند، ساخته شده باشند. به همین خاطر فنسی پنتز نمیتواند ماد خود ر ا برای کنسول شرکت سونی پورت کند. او اعلام کرده است که با وجود چنین محدودیتهایی که شرکت سونی ایجاد کرده است، نمیتوان اسم این روش را در پلی استیشن ۴ ساخت ماد به حساب آورد.
او گفت که من هیچ برنامهای برای انتشار ماد مخصوص کنسول پلی استیشن ۴ ندارم و اگر حقیقتش را بخواهید، هیچ کدام از سازندگان ماد (به خاطر محدودیتهای موجود) نمیخواهند مادههای خود را برای این کنسول منتشر کنند. این واقعا برای بازیکنان یک ناامیدی بزرگ تلقی میشود.
شرکتهای بتسدا و ولو در سال ۲۰۱۵ تصمیم داشتند تا مادها را به نوعی به فروش برسانند و یک سیستم پرداخت پول برای این موضوع تعریف کنند، اما موفق نشدند این ایده را عملی کنند. فنسی پنتز در این باره گفته است که اگر شرکت یا استودیوی موفق شود راهی به وجود بیاورد تا چنین ایدهای به شکل مناسب اجرا شود و خرابکاری به باد نیاورد، ممکن است تا دیگران نیز از آن پیروی کنند.
او ادامه داد که شرکتهای ولو و بتسدا روش نامناسبی برای مادهای پولی اتخاذ کرده بودند و نبود دستورالعملها و قوانین پیشرفته در این زمینه باعث شد تا این ایده به شکل بسیار بدی پیاده سازی شود و به سرعت از یادها پاک شود.
او گفت شاید این روش (پرداخت پول و خرید ماد) برای پروژههای بسیار بزرگ مانند Enderal و Skywind جوابگو باشد، هرچند این مادها نیز مشکلات مخصوص به خودشان را خواهند داشت.