امروز «اید سافتوِر» (Id Software) در صفحه توییتر رسمی عنوان Doom خبر خوبی را برای کاربران رایانههای شخصی در ارتباط با این عنوان منتشر کرد. بر طبق این خبر، نسخه مربوط به رایانههای شخصی بازی Doom هیچ محدودیتی در نرخ فریم نخواهد داشت. در ادامه مطلب با گیمشات همراه باشید.
نسخه رایانه شخصی بازی Doom محدودیت فریم نخواهد داشت
سری Doom ضمن اینکه قدمت بالایی در صنعت بازی دارد، در این حضور طولانی مدت طرفداران زیادی را هم به سوی خود جذب کرده است. اکنون که اید سافتور تصمیم گرفته است تا نسخه جدیدی از این سری را بسازد، بسیاری از هوادارن Doom برای انتشار آن لحظه شماری میکنند.
احتمالا از انتشار نسخه آزمایشی عمومی این عنوان اخباری به گوشتان رسیده است. در این نسخه، نرخ فریم کاربران رایانههای شخصی روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده بود؛ اما اخیرا آقای «تیاگو سوسا» (Tiago Sousa)، مسئول بخش رندرینگ و برنامه نویسی اید سافتور، اعلام کرد که نسخه نهایی در رایانههای شخصی هیچ محدودیتی برای نرخ فریم قائل نخواهد شد. این خبر هم در صفحه توییتر آقای سوسا و هم درصفحه توییتر رسمی عنوان Doom منتشر شد.
قطعا این خبر برای طرفداران بسیار مسرت بخش است؛ مخصوصا که پس از تست نسخه آزمایشی بسیاری از بازیبازان از قفل بودن نرخ فریم روی ۶۰ فریم بر ثانیه ناراضی بودند.
نکته دیگری که در مورد تنظیمات گرافیکی بازی Doom وجود دارد این است که بازی از رفرش ریت (refresh rate) بالای ۱۴۴ هرتز پشتیبانی نمیکند. موضوعی که در نسخه آزمایشی مشاهده شد؛ اما امکان تغییر آن هم وجود نداشت. حال باید منتظر بود و دید که اید سافتور در این مورد چه موضعی خواهد داشت.
مورد دیگر در مورد بخش فنی Doom، پشتیبانی این بازی از چند کارت گرافیک بصورت همزمان یا همان بهرهمندی از قابلیت multi-GPU است. این موضوع در واقع نشانگر قدرت موتور بازیسازی «ایدتک ۶» (id Tech 6) است که توانسته چنین امکانی را فراهم آورد؛ درحالی که موتور ایدتک ۵ از چنین امکانی بهرهمند نبود.
نسخه جدید عنوان Doom در سیزدهم می ۲۰۱۶ (۲۴ اردیبهشت) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکسوان و همچنین رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: DSO Gaming