بازی Gears 4 بدون هیچ شک و تردیدی یکی از موردانتظارترین بازیهای سال ۲۰۱۶ محسوب میشود؛ در فاصله چندین ماه تا عرضه بازی، بهتازگی اعلام شده است که بخش داستانی بازی Gears 4 بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده است. با گیمشات همراه باشید. نسخه بتا این بازی از امروز برای خریداران Gears of War: Ultimate Edition در دسترس قرار گرفت. بتا این بازی تمرکز ویژهای بر روی بخش چندنفره دارد اما توسعه دهندگان اعلام کردهاند که قرار است بخش داستانیِ باز در زمان عرضه، همه را مات و مبهوت خودش کند.
مدتی پیش اعلام شده بود که دو بخش داستانی و چندنفره بازی Gears of War 4 از نرخ فریم متفاوتی (چندنفره ۶۰ فریم بر ثانیه و داستانی ۳۰ فریم بر ثانیه) بهره خواهند برد.
«راد فرگوسن» (Rod Fergusson) مدیرعامل استودیو «کوالیشن» (The Coalition) در مصاحبه اخیر خود با سایت IGN رسما قفل بودن نرخ فریم بخش داستانی بازی بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه را اعلام کرد؛ فرگوسن دلیل اینکار را «طراحی جلوههای بصری در بهترین حالت ممکن» دانست؛ دقیقا همانند کاری که در اولین بازی کنسول اکسباکس ۳۶۰ انجام داده بودند. به دلیل اینکه در بخش داستانی بازی، چیزهایی مثل هوش مصنوعی و موارد مشابه وجود دارند، سازندگان بازی مجبور هستند که نرخ فریم بازی را – در مقایسه با بخش چندنفره – پایین بیاورند.
او در ادامه گفت که مهمترین چیز در بخش چندنفره، [زمان] پاسخگویی است و همین امر موجب شده آنها نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را برای بخش چندنفره بازی در نظر بگیرند.
نظر شما در اینمورد چیست؟!