قرارداد یوتیوب با اکتیویژن بلیزارد به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار است و شامل عناوین Call of Duty ،Overwatch و Hearthstone میشود. در ادامه خبر همراه گیمشات باشید.
یوتیوب بهتازگی پیش از برگزاری لیگ Call of Duty از امضای قراردادی انحصاری با اکتیویژن خبر داده است. این قرارداد که شامل Call of Duty ،Overwatch و Hearthstone میشود، به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار و به مدت ۳ سال است.
قرارداد قبلی که اکتیویژن بهطور اختصاصی برای لیگ Overwatch امضا کرده بود به ارزش حدود ۹۰ میلیون دلار و به مدت دو سال بود. منابع مدعی شدهاند که بخش عمدهی پول به لیگ Overwatch و بخش کمتری به لیگ Call of Duty اختصاص داده شده است. Hearthstone هم گفته میشود که به نوعی یک مورد اضافی و ضمیمه بوده است.
این قرارداد بندهای تشویقی قابل توجهی برای درآمد حاصل از آگهیهای تبلیغاتی و اهداف مشخص در بازدیدها را نیز شامل میشود و این بندها که توسط منابع، دست یافتنی تلقی شدهاند، یکی از دلایلی است که تیمها و عوامل اجرایی از قرارداد خوشنود شدهاند.
علاوه بر در انحصار گرفتن لیگ، Google Cloud اکنون به اکتیویژن به بلیزارد خدمات پردازش ابری ارائه میدهد. «استوارت سا» (Stuart Saw)، معاون ارشد Endeavor، در ایمیلی نوشته است:
از منظر بازار کلان، این لحظهی بزرگی در تاریخ ورزشهای الکترونیک است. این اولین باری است که یک بازیساز درجه یک غربی یکی از محصولاتش را خارج از توئیچ بهطور انحصاری ارائه میدهد مثل اکتیویژن که این کار را پنج سال قبل با Call of Duty انجام داد. این قصد یوتیوب برای تقویت یک محصول در حال رشد را نشان میدهد.
این حرکت بسیار جالبی از سوی اکتیویژن به حساب میآید و باید منتظر ماند و دید که این قرارداد تا چه حد بر روی توئیچ تاثیر خواهد گذاشت. سا میگوید که شرایط در حال حاضر متفاوت به نظر میرسد و صنعت گیمینگ رقابتیتر و حجم پلتفرمهای استریمینگ رقیب طوری شده است که شاید برای اولین بار شاهد بازار تکه تکه باشیم.
نظر شما دربارهی قرارداد یوتیوب و اکتیویژن بیلزارد چیست؟