ناشر Metro و Saints Row یعنی شرکت «دیپ سیلور» (Deep Silver) علاقه دارد که بازیهای بیشتری را بهطور انحصاری بر روی فروشگاه اپیک گیمز به انتشار برساند.
تقریباً همگی از به انحصار در آمدن عناوین مختلف توسط فروشگاه اپیک گیمز و حواشی آن که مدتی است جزو بحثهای اصلی بازیکنان هست، باخبرند. Metro Exodus از دیپ سیلور یکی از عناوینی است که این فروشگاه آن را بهطور انحصاری به انتشار رساند و حال مالک دیپ سیلور یعنی شرکت «کوچ مدیا» (Koch Media) اعلام کرده است که این پایان کار نخواهد بود.
مدیر عامل کوچ مدیا «کلمنس کوندراتیتز» (Klemens Kundratitz) در گفتوگو با GamesIndustry شیوهی تقسیم درآمد فروشگاه اپیک گیمز با سازندگان را مورد تحسین قرار داده است، عاملی که «تیم سوئینی» (Tim Sweeney)، مدیر عامل اپیک گیمز هم برای پاسخ به انتقادات نسبت به فروشگاه اپیک از آن استفاده کرده است. کوندراتیتز میگوید که از مدل کسب و کار اپیک استقبال میکند و امیدوار است که رابطهی خود با اپیک گیمز را حفظ کند.
بهعنوان یک شرکت ما باید کارهایی را انجام دهیم که به آنها باور داریم. ما هم اشتباه میکنیم اما این اشتباه نبود. ما باید یک همکار دیجیتال داشته باشیم که تقسیم درآمد متقاعدکنندهتر از بقیه را ارائه میدهد و من فکر میکنم که آنها نقش یک الگو را برای ما و سایر همکاران دیجیتال دارند – تقسیم ۳۰ به ۷۰ درصد اتفاقی است که باید در گذشته میافتاد.
ما بازیهای زیادی بر روی استیم داریم، از جمله بسیاری از عناوین جدیدمان مانند Iron Harvest. اما امضای قرارداد انحصاری دیگر با اپیک گیمز را هم رد نمیکنیم.
البته تمامی شرکتها به انتشار عناوین خود بهصورت انحصاری بر روی فروشگاه اپیک گیمز علاقه ندارند؛ بهعنوان مثال «بندای نامکو» (Bandai Namco) بهتازگی اظهار داشته که مایل است بازیهای خود را روی این فروشگاه به عرضه برساند ولی نمیخواهد که این کار بهصورت انحصاری انجام شود.