فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، تعامل زیادی با طرفداران ایکس باکس در شبکههای اجتماعی دارد و امروز بار دیگر به مجموعهای از سوالات پرسیده شده در توییتر پیرامون پروژه اسکورپیو پاسخ داد.
پیش از هر چیز آقای اسپنسر توضیح داد که او به امکان اجرای بازیهای ایکس باکس وان توسط کنسول جدید این شرکت با اسم رمز پروژه اسکورپیو بسیار مطمئن است، او گفت:
او همچنین در مورد اشتیاق خود پیرامون عملکرد ایکس باکس در ارتباط با کنسول جدید خود اعلام کرد:نسبت به اجرای بازیهای کنسول ایکس باکس وان توسط پروژه اسکورپیو اطمینان کامل دارم.
اسپنسر اعلام کرد که احساس خیلی خوبی در مورد بازیهایی که قرار است در سال جاری منتشر گردند، مخصوصاً بازیهای first party دارد که نسبت به سال گذشته دارای تنوع خیلی بیشتری بوده و همچنین شامل یک آیپی جدید نیز میشود (مشخص شد منظور از این آیپی بازی Sea of Thieves بوده است)، او اعلام کرد:من واقعاً مشتاق دیدن عملکرد کنسول جدید در بازار هستم، سال خیلی خوبی خواهد بود.
من احساس خیلی خوبی نسبت به سال جاری دارم و بازیهای first party بیشتری نسبت به سال گذشته در دست کار قرار دارند که شامل یک آیپی جدید نیز میشود. سال خوبی خواهد بود.
نکته قابل توجه آن است که او نسخه ایکس باکس وان بازی Phantom Dust را به عنوان Port+ توصیف کرده است و اعلام کرد که جزئیات بیشتری را در آینده پیرامون علت این توصیف خود ارائه خواهد کرد، او اعلام کرد:
او همچنین پیرامون امکان اجرای بازیهای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ برروی رایانههای شخصی از عبارت هرگز نگو هرگز استفاده کرد اما متذکر شد که این کار دشواری خواهد بود، او اعلام کرد:احتمالاً عبارت Port+ بهترین توصیفی است که میتوان برای این بازی استفاده نمود. من در مورد این موضوع پیش از عرضه بازی اطلاعات بیشتری را ارائه خواهم کرد.
اجرای بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ برروی رایانههای شخصی نیاز به تنظیمات زیادی دارد و کارهای بسیاری را نسبت به اجرای این بازیها برروی ایکس باکس وان بایستی انجام داد اما با این وجود، هرگز نگو هرگز.
در ارتباط با بازی Halo Wars 2، اسپنسر معتقد است که Atriox یکی از بهترین شیاطینی است که تاکنون در بازیهای first party شرکت مایکروسافت وجود داشته است، او اعلام کرد:
به عقیده من، Atriox در کنار Raam یکی از بهترین شیاطینی خواهند بود که تاکنون در بازیهای first party ما حضور داشتهاند.
او تاکید کرد که اعتماد زیادی به بازی Sea of Thieves و سرپرست طراحان آن یعنی Gregg Mayles دارد و معتقد است که استودیوی سازنده تمام تلاش خود را در مورد آن خواهند کرد، او اعلام کرد:
مدت زمان زیادی میگذرد که استودیوی Rare بازی کاملاً جدیدی را تولید نکرده و شما احساسی که این استودیو در ساخت این بازی به خرج داده است را مشاهده خواهید کرد.
من اعتماد بسیاری به سرپرست طراحان این بازی دارم و از دیدن کار او برروی این بازی خوشحالم.
در نهایت آقای اسپنسر صحبتهایی در مورد موس و کیبورد ارائه و اعتراف کرد که در برخی موارد کنترل بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهند اما این سازندگان هستند که تصمیم میگیرند چه چیزی برای بازی آنها بهتر است، او اگفت:
واضح بگویم در برخی موارد استفاده از موس و کیبرد مزیتهایی را برای ما دارند اما من معتقدم که باید اختیار در دست استودیوهای سازنده بازی باشد و با ابزاری که در دستشان قرار دارد، خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی برای بازیهایشان بهتر است.