از ابتدای معرفی پروژه اسکورپیو آن را قدرتمندترین کنسول تاریخ خواندهاند که در اواخر سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد و در هفته گذشته شاهد ارائه جزئیاتی از مشخصات سخت افزاری این دستگاه بودیم.
«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رئیس ایکسباکس در مصاحبهای با Gamasutra پیرامون مشخصات سخت افزاری کنسول پروژه اسکورپیو به این موضوع اشاره کرد که عملکرد این دستگاه منجر به شگفتی آنها و چیزی فراتر از حد انتظار شرکت مایکروسافت بوده است؛ او گفت:
به عقیده من چیزی که آنها بر روی پروژه اسکورپیو شاهد آن بودند بهترین نسخه از بازیهایی بوده که تاکنون بر روی یک کنسول اجرا شده است. همانطور که پیش از این نیز اعلام کردم، در زمان طراحی این کنسول از یک GPU و پردازندهای با طول فرکانس مد نظرمان استفاده کردیم همچنین ما مقدار حافظه و پهنای باند حافظه خاصی را در نظر داشتیم تا در نهایت بتوانیم به یک سیستم متعادل برسیم.
ایستادن بر روی صحنه در حالی که یک تیشرت با مارک ۶ ترافلاپس بر تن داشته باشید و توجه مردم را به خود جلب کنید آسان است اما داشتن یک پلتفرم با چنین پیچیدگی، چیزی فراتر از یک عدد است. بهنظر من عادلانه آن است که بگوییم عملکرد خوب پروژه اسکورپیو منجر به شگفتی ما شد. چیزی که ما شاهد آن بودیم فراتر از حد انتظار و طراحی سخت افزار آن بود. موتورهای به کار رفته در این کنسول و پورتهای پرسرعت موجود در آن و اجزاء Third-Parties و First-Parties عملکرد خوبی را در این دستگاه داشتهاند.
موضوع قابل توجه در اینجا، ساخت کنسولی از سوی شرکت مایکروسافت است که قابلیت استفاده از آن آسان بوده و امیدواریم که استودیوهای بزرگ و مستقل به خوبی با آن کار کنند و از قدرت قابل توجه دستگاه استفاده مناسبی داشته باشند.