«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، مدیر ایکسباکس، به امید طرفداران برای احیای بازی Scalebound خاتمه داده و ساخت آن را تکذیب کرده است.
یکی از جالبترینها و مورد بحثترین پروژههای لغو شده در چند سال اخیر، بیشک بازی Scalebound از مایکروسافت و استودیوی «پلاتینیوم گیمز» (PlatinumGames) که طرفداران به شدت منتظر تجربهی منحصر به فرد آن از استودیو و همچنین کارگردان کارکشتهای مثل «هیدکی کامیا» (Hideki Kamiya) بودند. با این وجود، در نهایت این پروژه به نتیجه نرسید و دو طرف مجبور به لغو آن شدند. اما حال که استودیوی پلاتینیوم گیمز از لحاظ مالی در شرایط بهتر و پایدارتری قرار دارد و راجع به این پروژهی لغو شده هم صحبت کرده است، بسیاری کنجکاو شدهاند که آیا میتوان به احیای آن امیدوار بود یا خیر که فیل اسپنسر به این امید خاتمه داده است.
فیل اسپنسر در پادکست IGN Unlocked اعلام کرده است که نه مایکروسافت و نه پلاتینیوم گیمز بر روی بازی Scalebound کار نمیکنند. به نظر میرسد که وی نسبت به لغو این عنوان بسیار پشیمان است خصوصاً از آنجا که سالها وقت خود را بر روی آن صرف کرده بودند.
روی آن کار نمیکنیم. در پلاتینیوم نیستم ولی تقریباً اطمینان دارم که آنها هم بر روی آن کار نمیکنند. همهی ما از آن گذشتهایم.
من لغو عنوانی که سالها درموردش صحبت کردیم را نقطهی خوبی در کار خود نمیبینم. اما بله، به کسانی که فکر میکنند که چیزی در کار است باید بگویم که اینطور نیست.
آنچنان دور از انتظار نبود که همچنان خبری از احیای بازی Scalebound نباشد و بسیار ناراحتکننده است که چنین عنوان منحصر به فردی از استودیوی پلاتینیوم گیمز به این سرنوشت دچار شده است. با این حال، این استودیو بازی دیگری را در دست توسعه دارد که فعلاً با نام Project GG شناخته میشود و هیدکی کامیا کارگردانیاش را بر عهده دارد.