فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس ایکس باکس جزئیات بیشتری را در مورد سرویس Xbox Game Pass که اخیراً معرفی شده ارائه کرد که مشابه سرویس نتفلیکس (Netflix) خواهد بود اما بهطور انحصاری برای کنسول ایکس باکس در دسترس قرار خواهد گرفت.
در جدیدترین قسمت از پادکست مِیجر نلسون، فیل اسپنسر در ارتباط با سرویس Xbox Game Pass که اخیراً معرفی شده اعلام کرد که برای حدود ۲ تا ۳ سال در حال کار برروی آن بودهاند؛ در ارتباط با هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس به میزان ۱۰ دلار، آقای اسپنسر از عبارت منصفانه استفاده کرد که بوسیله آن قادر خواهید بود به صدها بازی مختلف دسترسی داشته باشید گرچه برخی از بازیها امکان حذف شدن از لیست بازیهای این سرویس را دارند و تصمیم آن با ناشرین third-party خواهد بود اما آقای اسپنسر اعلام کرد که افراد میتوانند با اطمینان کامل نسبت به عضویت در این سرویس اقدام کنند؛ او گفت:
این که برخی از بازیها برای مدت زمان محدودی به این سرویس اضافه و یا حذف خواهند شد درست است اما تلاش ما بر این است که اکثریت بازیهای حاضر در این سرویس هر ماه در دسترس باشند؛ تنها این را میدانیم که برخی از ناشرین تصمیم گیرنده حضور یا عدم حضور بازیهای خود در این برنامه خواهند بود.
آقای اسپنسر در حین این پادکست اعلام کرد که او معتقد است سرویس Xbox Game Pass محلی برای رشد بازیهایی خواهد بود که حالت اپیزودیک دارند؛ او گفت:
یکی از چیزهایی که تاکنون در مورد آن صحبت نکردهایم و دوست دارم که چند ثانیه در مورد آن صحبت کنم این است که این سرویس تنها فرصتی برای ارائه بازیهای عرضه شده نیست، بلکه در این سرویس قابلیت ارائه بازیها بصورت پی در پی وجود دارد و میتوان بازیها را ابتدا در این سرویس منتشر و سپس به طرایق دیگری عرضه نمود. به عقیده من نمونه این سرویس را برروی تلویزیون، یعنی سرویس نتفلیکس دیدهاید. شما در نتفلیکس عضو خواهید شد و به فیلمها و سریالهای تلویزیونی دسترسی خواهید داشت و تنها کاری که باید انجام داد این است که یک اشتراک تهیه و سپس به سراغ دیدن برنامهها رفت؛ اکنون تلویزیونهای جدیدتر قابلیت دسترسی به نتفلیکس، آمازون و شبکه HBO را دارند.
علاقه دارم که شاهد رشد برنامه Game Pass بوسیله بازیهای اپیزودیک و بازیهای دارای داستان کوتاه باشم چراکه از نظر بازاریابی این برنامه قابلیت پشتیبانی خوبی از چنین چیزهایی را خواهد داشت. بهترین چیز برای من این است که والدین به فروشگاه رفته، کنسول خود را خریده و با پرداخت اشتراک اندک و منصفانه ماهیانه به صدها بازی برای کلیه اعضای خانواده خود دسترسی داشته باشند؛ چنین چیزی عالی است.
برنامه Xbox Game Pass در حال حاضر برای بررسی کنندگان ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد و تا فصل بهار در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
در این پادکست همچنین در مورد نمایشگاه E3 نیز جزئیاتی ارائه شد. همانطور که اطلاع دارید شرکت مایکروسافت زمان اجرای برنامههای خود در این نمایشگاه را از دوشنبه صبح به یکشنبه بعد از ظهر تغییر داد و در این رابطه آقای اسپنسر گفت که منجر به ایجاد فضای مناسبتری برای اجرای برنامهها خواهد شد چراکه در روز دوشنبه حضور سایر ناشرین میتواند برای آنها مشکلاتی ایجاد کند؛ علاوه بر این آقای اسپنسر گفت که با این تغییر برنامه قابلیت طولانیتر شدن کارهای آنها نیز وجود خواهد داشت گرچه الزاماً دلیل این تغییر برنامه نبوده است.
نکته دیگری که شاهد تغییر آن در نمایشگاه E3 بودهایم، تغییر محل غرفه شرکت مایکروسافت است که دارای آرایش جدیدی نسبت به سال گذشته خواهد بود تا تطبیقپذیری مناسبتری با حضور مردم داشته باشد چراکه برای اولینبار نمایشگاه E3 بصورت عمومی بازگشایی خواهد شد؛ آقای اسپنسر توضیح داد:
تمام تلاش ما در ارتباط با غرفهمان این است که محیطی وجود داشته باشد که همه افراد در آن حضور داشته باشند. ما در تلاش هستیم تا غرفهای داشته باشیم تا مردم بیشتری بتوانند به اجرای بازیهای مختلف بپردازند و در موارد مختلفی نظیر اتاقهای ملاقات حضور داشته باشند؛ نمیخواهیم نقصی در نمایشگاه E3 وجود داشته باشد. من فکر میکنم که نمایشگاه E3 نقطه عطفی در صنعت ما محسوب میشود و در آن همه چیز عالی برگزار میگردد و نمیتوانم در انتظار روزی که قرار است طرفداران خود را در آنجا ببینیم منتظر بمانم.
محاسبه حجم مورد نیاز برای غرفه ما با توجه به حجم مردم نیاز به اعمال ریاضی دارد! هیچ تئوری در پشت حجم غرفه ما وجود ندارد. میدانیم که مصرف کنندگان در غرفه امسال ما حاضر خواهند بود بنابراین مطمئناً با تغییرات کوچکی نسبت به گذشته مواجه خواهیم شد، چراکه اکنون قرار است درهای نمایشگاه برروی ۱۵ هزار نفر باز شود؛ افرادی که حاضراند تا به اجرای بازیها بپردازند و احتمالاً علاقهای به دیدن چیزهای بزرگی که در نمایشگاه حاضر هستند نخواهند داشت.