«جوردن وگت رابرتز» (Jordan Vogt-Roberts) در مورد برنامه خود برای فیلم Metal Gear Solid که از سری بازیهایی با همین نام اقتباس شده است، صحبت کرد.
پیشروی ساخت فیلم Metal Gear Solid کمی کند بوده از آنجایی که رابرتز این کار را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده است. اما پس از موفقیت فیلم Kong: Skull Island در باکسآفیس، به نظر میآید که کار ساخت این فیلم دارد به خوبی پیش میرود.
کارگردان این فیلم قبلا در مورد علاقه شدیدش نسبت به سری بازیهای Metal Gear Solid گفته است و میخواهد فیلم خوبی از این بازی فوقالعاده بسازد. موفقیت فیلم Kong: Skull Island هم او را به سونی نزدیکتر کرده است و حالا میتواند راحتتر کارهایش را انجام دهد. رابرتز در مصاحبهای با Eurogamer نقشههایش برای این فیلم را بیان کرد
نمیتوانم خیلی در مورد فیلم حرف بزنم. این عنوان یک اقتباس مستقیم از هیچ بازی خاص نیست اما بعضی از داستانهای بازیهای مختلف از این سری را با هم مخلوط میکند. من میخواهم طرفداران را متعجب کنم و صحنههایی به آنها نشان دهم که فکرشان به آن نمیرسد. سعی کردم خیلی مثل استاد کوجیما فکر کنم و چیزی که ارائه میدهم همانند کارهای او باشد.
در این مصاحبه عشق و علاقه کارگردان به این سری بازی واضح است. با آنکه سری بازیهای Metal Gear Solid بسیار محبوب و موفق هستند، داستان آنها بسیار آشفته است. همانند دوره های مختلف زمانی، کلون های بد، یک خون آشام، یک نینجا سایبورگ و کلی مسائل پیچیده و عجیب و غریب دیگر. عجیب و غریب بودن داستان این سری ممکن است شرکت سونی را کمی نگران کند، اما رابرتز میگوید که جایی برای نگرانی نیست.
البته حتی اگر فیلم ساخته هم بشود ممکن است همانند فیلمهای قبلی اقتباس شده از بازیهای ویدئویی از نظر فروش، منتقدان و خود طرفداران بازی و غیره ضعیف عمل کند. جدیدترین فیلمهای اقتباس شده از بازیهای ویدئویی Assassin’s Creed و Warcraft بودند که طرفدارن را ناامید کردند و در کل افتضاح عمل کردند. البته هنوز اندکی امید برای این فیلم باقی است، از آنجایی که رابرتز خود یکی از طرفداران سری بازیهای Metal Gear Solid است و کارش در فیلم Kong: Skull Island خوب بوده است. به شخصه بسیار امیدوارم که فیلم Metal Gear Solid اثر خوبی باشد و حداقل طرفداران را بتواند راضی کند.