مدیر عامل استودیوی ریسپاون (Respawn)، سازنده بازی Titanfall 1 و ۲ اعلام کرده است که فعلا برنامهای برای ساخت قسمتی بعدی از این مجموعه را ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
هرچند استودیوی ریسپاون ایدههای زیادی برای ساخت قسمت بعدی بازی Titanfall در ذهن دارد، اما هنوز به صورت ۱۰۰% مشخص نشده است که قسمت سومی در کار خواهد بود یا خیر.
آقای وینس زمپلا (Vince Zampella)، مدیر عامل استودیوی ریسپاون، در جواب به سوالی که به ساخت قسمت بعدی این مجموعه مربوط میشد، گفته است که نقدهای منتشر شده از قسمت دوم این بازی بسیار مثبت بودهاند و فعلا تا زمانی که موفقیت تجاری این بازی مشخص نشده، بسیار زود است تا در مورد قسمت بعدی این مجموعه تصمیمی گرفته شود:
ما هنوز چیزی در این باره نمیدانیم. نقدهای بازی بسیار مثبت بودهاند. ما از استقبال منتقدها از این بازی بسیار راضی و خشنود هستیم، اما فعلا نمیتوانیم موفقیت آن را از لحاظ فروش پیش بینی کنیم. ما دوست داریم هرچه زودتر در مورد جهان و داستان این بازی صحبت کنیم و فکر میکنم که منطقی باشد تا دنیای این مجموعه را بیشتر مورد کند و کاو قرار دهیم.
البته آقای دوین بنت (Devin Bennett)، یکی از کارمندان روابط عمومی شرکت EA، شفاف سازی کرده است که منظور آقای زمپلا از کند و کاو بیشتر در دنیای بازی Titanfall، در حقیقت پایبند بودن به این مجموعه و انتشار محتوای بیشتر برای آن بوده است.
اوایل این هفته آقای بلیک جارجنسون (Blake Jorgensen)، مدیر مالی شرکت EA، اعلام کرد که میخواهند در دراز مدت قسمت دوم این بازی را پشتیبانی کنند و موفقیت این بازی به فروش روز اول یا نخستین هفته آن خلاصه نمیشود.
در ماه اکتبر آقای زمپلا گفته بود که قرار نیست مجموعه بازی Titanfall لزوما به یک سه گانه تبدیل شود:
همیشه وقتی چیزی را به وجود میآوریم و مردم از آن استقبال میکنند، دوست داریم تا آن را برای بیشتر مردم و نسلهای بعدی نیز منتشر کنیم. امیدواریم تا قسمتهای دیگری از این بازی را نیز بسازیم و همانطور که میدانید، نسخهای مربوط به دستگاههای موبایل این بازی منتشر شده است. من دوست دارم تا جهان این بازی گسترش پیدا کند. به نظر من کارهای زیادی را میتوانیم در دنیای این بازی انجام دهیم و ایدههای بسیاری برای قسمتهای بعد داریم و میخواهیم تا آنها را به واقعیت تبدیل کنیم.
اولین نسخه موبایل بازی Titanfall که Frontline نام دارد، یک بازی کارتی رایگان با پرداخت درون برنامهای بوده که همزمان با انتشار قسمت دوم این بازی، برای دستگاههای مبتنی بر آی او اس و اندروید منتشر شده است. این اولین همکاری بین استودیوی ریسپاون و نکسون (Nexon)، غول بازیهای موبایل، به حساب میآید.
اگر در جریان اخبار مربوط به قسمت دوم این بازی باشید، میدانید که بسیاری از منتقدان اعتقاد داشتند که تاریخ انتشار این بازی که یک هفته بعد از بازی Battlefield 1 و یک هفته قبل از بازی Call of Duty: Infinite Warfare بود، در واقع پاشنه آشیل این بازی بوده و باعث شده است که شرکت EA با دستان خود به فروش این بازی ضربه بزند. آقای زمپلا در این مورد گفته است که بازی در زمان نامناسبی منتشر شده است.
یکی دیگر از حواشی جالب قسمت دوم بازی Titanfall این بوده است که این بازی در تاریخ بسیار نزدیکی با نسخه بهینه شده بازی Call of Duty 4: Modern Warfare (که خود آقای وینس زمپلا قبل از اخراج شدن و ترک اکتیویژن بر روی آن کار کرده بود) منتشر شده است. او در این مورد نیز گفته است که نزدیک بودن به آن بازی بسیار حس عجیبی دارد:
بازی Call of Duty: Infinite Warfare توسط استودیوی سابقی که در آن کار میکردهام، ساخته شده است؛ و آنها بازی قدیمی که خودم در ساخت آن شریک بودهام را یک بار دیگر منتشر کردهاند. این طور به نظر میرسد که از بازی خودم بر علیه خودم استفاده شده است که البته من با این قضیه مشکلی ندارم و میتوانم با آن کنار بیایم.
جالب است بدانید که آقای زمپلا به مناسبت انتشار بازی Titanfall 2، تیم خودش را به هاوایی برده است تا در آنجا این مناسبت را جشن بگیرد.