نینتندو سوئیچ نهتنها در غرب، بلکه در ژاپن نیز بسیار موفقیتآمیز عمل کرده با وجود اینکه بازار کنسولها در ژاپن طی چند سال گذشته خلوتتر و کمرنگتر شده است.
طبق گزارشات اخیر، نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۱۸ در ژاپن دوبرابر پلیاستیشن ۴ فروش داشته است. نینتندو سوئیچ ۳.۵۳۴.۱۶۵ دستگاه به فروش رسانده است درحالی که مجموع فروش پلیاستیشن ۴ پایه و پلیاستیشن ۴ پرو به ۱.۷۲۶.۰۳۱ دستگاه میرسد. البته باید به این موضوع توجه داشت که سوئیچ کنسول جدیدتری است و این یکی از عوامل فروش بیشتر و سریعتر آن به حساب میآید، اما همچنین باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در سال ۲۰۱۸ بهجز Super Smash Bros. بازیهای آنچنان بزرگی برای این کنسول عرضه نشده اما پلیاستیشن ۴ میزبان عناوین بزرگی نظیر Monster Hunter: World بوده که بدون شک بر فروش آن تاثیرگذار بوده است.
نکتهی مهمتر و چشمگیرتر اینجاست که فروش کلی نینتندو سوئیچ در ژاپن به مرز ۷ میلیون دستگاه رسیده و بسیار نزدیک به فروش کلی ۷.۷ میلیون دستگاهی پلیاستیشن ۴ در این کشور شده است. این درحالی است که حتی دو سال از عرضهی سوئیچ نمیگذرد ولی پلیاستیشن ۴ بیش از پنج سال است که در دسترس قرار دارد و این موضوع نیز بر اهمیت این دستاورد میافزاید.
حال چرا نینتندو سوئیچ تا این حد در ژاپن موفق بوده است؟ باید گفت که سوئیچ صرفاً یک کنسول نیست. بازار کنسولها در ژاپن طی سالهای گذشته کمرنگتر و کمرنگتر شده و بازیهای موبایلی نقش پررنگی پیدا کردهاند. بازار کنسولها در ژاپن در گذشته پررونقتر بود اما اکنون انحصاریتر شده و گوشیهای هوشمند جای آن را گرفتهاند. و از آنجا که نینتندو سوئیچ صرفاً یک کنسول خانگی نیست و یک کنسول دستی و قابل حمل نیز به شمار میرود، توانسته است نیازهای بازیکنان ژاپنی را برطرف کند و به خوبی میان آنها جا باز کند.
نینتندو سوئیچ حتی میتواند موفقتر هم ظاهر شود، اگر بازیهای برجستهی بیشتر خصوصاً بازیهای جهان آزاد که در حال حاضر جزو محبوبترینها هستند، برای آن منتشر شود. میتوان گفت که پلیاستیشن ۴ در این زمینه حرف بیشتری برای گفتن دارد.
نظر شما راجع به عملکرد نینتندو سوئیچ چیست؟
https://comicbook.com/gaming/2019/01/12/nintendo-switch-ps4-sales-japan-2018/