استودیو ساکر پانچ در عنوان Ghost of Tsushima دوست دارد شما یک سامورایی جستجوگر و کنجکاو باشید.
طی چند سال اخیر، عناوین اختصاصی زیادی برای پلی استیشن ۴ تولید شده. تعداد زیادی از این عناوین را استودیوهای خارج از سونی تولید کردهاند. در خط مقدم این استودیوها، عنوان Ghost of Tsushima قرار دارد. گویا این بازی ادای احترام و خداحافظی سونی با این کنسول است.عنوان Ghost of Tsushima آخرین عنوان اختصاصی پلی استیشن ۴ است که به گفته سازندگان، قرار است بیشترین فشار را به این کنسول بیاورد. با توجه به چیزی که تا کنون دیدهایم، بازی محیطی سرسبز و جهان باز عظیمی دارد. و استودیو ساکر پانچ از شما انتظار دارد تا دنیایی که ساخته است را کنکاش کنید.
همانطور که قبلا هم اشاره شده، دنیای بازی تعداد زیادی رمز و راز و فعالیتهای جانبی خواهد داشت. حال به نظر میرسد چیزهای مهمی برای کنکاش در آنها وجود دارد. نیتن فاکس (یکی از سازندگان) مصاحبهای درباره بازی داشت. وقتی بحث به به دست آوردن اسلحهها و قابلیتها رسید، به وضوح گفت که اسلحهها فقط در ماموریتهای اصلی بازی نیستند. سپس مصاحبه کننده از او پرسید: “این به وضوح یعنی بعضی از اسلحهها نیاز به گشت و گذار در بازی دارند؟”. او جواب داد: “قطعا، برای تجربه کامل تبدیل شدن جین از سامورایی به شبح، باید تا آنجا که میتوانید آیتمهای خاصی در دنیای بازی پیدا کنید.”
نیتن فاکس در ادامه گفت:
البته که بازی درباره جمع کردن منابع نیست. این بازی تمرکز بر داستان و گشت و گذار در محیط بازی دارد. پس اگر شما در سفر جین در تبدیل شدن از یک سامورایی به شبح او را همراهی کنید، دسترسی به قابلیتها و اسلحههای جدید پیدا میکنید. اما بازی اجباری در گشت و گذار ندارد ولی در صورتی که واقعا بخواهید تمام گستردگی و احتمالات بازی را تجربه کنید باید شخصیتهای فرعی را ملاقات کنید. باید به مکانهایی بروید که به شما گفته نشده وجود دارند. در حقیقت همین مسئله جذابی در بازی است. ما میخواهیم بازیکن در ازای زمان اضافیای که در دنیای بازی میگذارد، چیزی از آن به دست بیاورد. این مسئله به شما اجازه میدهد که سبک بازی خود را در گستردگی و نحوه حل کردن مشکلات مشخص کنید.
یکی از چالشهای ساخت عنوان Ghost of Tsushima این بود که این گشت و گذارها را با داستان بازی و چیزهایی که هر بازیکن قرار است ببیند وفق دهیم. این طبیعت آزادی دادن به مردم است.”
با این که بازیهای جهان باز اکنون به شدت رایج شدهاند، قرار دادن قابلیتها خارج از خط اصلی داستانی چندان رایج نیست. البته مطالب گفته شده در ابن مصاحبه ممکن است اغرق آمیز باشد و سلاحهای ضروری در طول خط اصلی داستانی در اختیارمان قرار بگیرد. ولی احتمالا تا زمان انتشار این بازی در ۱۷ جولای (۲۷ تیر) نخواهیم فهمید.