اخیرا اخبار زیادی در مورد سرویس Game Pass منتشر میشود که مهمترین دلیلش، این است که شایعه عرضه این سرویس پولی برای نینتندو سوئیچ وجود دارد.
شایعاتی به وجود آمده است که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا سرویس Game Pass را گسترش بدهد و آن را برای کنسول شرکت نینتندو، Switch عرضه کند. این شایعاتی پس از همکاری بین این دو شرکت در چند سال گذشته شروع شد و در ماه گذشته نیز شاهد خبری بودیم که مایکروسافت قصد دارد در راستای گسترش قابلیت Cross Platform سرویس Xbox Live را برای استفاده در کنسول سوئیچ عرضه کند. شاید شایعاتی همچون در دسترس قرار گرفتن Game Pass در یک کنسول دیگر در ابتدا مسخره به نظر میرسید اما پس از مدتی شاهد بودیم که منابع خبری معتبر دیگری نیز چنین شایعاتی را پخش کردند. شاید همه جزئیات کار هنوز فاش نشده باشد اما وقتی که با خبر شدیم که مایکروسافت همچنین قصد دارد تعدادی از انحصاریهای خود را همچون Cuphead و Ori برای کنسول شرکت رقیب خود پورت کند. چرا این دو شرکت باید دست به همچنین کاری بزنند؟ چگونه این اتفاق قرار است بیفتد؟ و در آینده شاهد چه تغییراتی خواهیم بود؟
با توجه به اهمیت بالای این موضوع و وجود شایعههای بسیار زیاد، مایکروسافت تصمیم گرفته است که در این مورد سکوت کند. از طرف دیگر شایعهها به این اشاره دارند که فیل اسپنسر میخواهد سیاستهای آینده این شرکت دقیقا در همین جهت باشد. در واقع مایکروسافت میخواهد با سرویس Game Pass بر روی تمامی پلتفرمهای حضور داشته باشد. فیل اسپنسر در این مورد عنوان کرد:
ما میخواهیم که سرویس Game Pass بر روی همه پلتفرمها در دسترس باشد. نه فقط به این دلیل که این سوریس به ما تعلق دارد، بلکه این فرصتی است برای بازیکنان تا عناوینی که تاکنون فرصت تجربه آن را نداشتهاند، را بازی کنند.
عملی شدن این کار میتواند بیشترین ضرر را به فروش سختافزار مایکروسافت وارد کند و به گونه حیات برند ایکسباکس را به خطر اندازد. اما به نظر میرسد مایکروسافت نگران این موضوع نیست، چون فروش کنسول و سختافزار را راه اصلی کسب درامد خود نمیدانند. اسپنسر ادامه داد:
شما از این راه نمیتوانید درامد داشته باشد. کار اصلی در صنعت بازیسازی این است که بازی، دسترسی به بازی و محتوا را بفروشید. از این رو شما هرچه فضا را بازتر کنید، بازیکنان بیشتر میتوانند بازی کنند و از این فرم هنر لذت ببرند. این کار در نهایت باعث بزرگتر شدن صنعت میشود.
ایده مایکروسافت از موفقیت در صنعت بازیسازی این است که به یک سرویس مانند نتفلیکس تبدیل شوند و به همین خاطر میخواهند تا سرویس Game Pass بر روی تمامی پلتفرمها در دسترس باشد. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، میتوان انتظار امدن این سرویس به برند پلیاستیشن نیز را داشته باشید.