هرچه به جلو میرویم، بر اشتیاق و انتظاراتمان نسبت به استودیوهای فرستپارتی جدید مایکروسافت و تجاربی که قرار است خلق کنند، افزوده میشود.
عنوان God of War بیشک عنوان فوقالعادهای بود اما یکی از دلایل درخشش آن در بین سیل بازیهای بزرگ AAA، پرداختن به طراحی مراحل یا Level Design بود. این بازی با دوری از طراحی جهان آزاد، رویکردی خطیتر به همراه مناطق خوشساخت و دنیای مرکزی عالی و بزرگی را در پیش گرفت که حتی انجام سادهترین مراحل را لذتبخش میکرد.
با این اوصاف، وقتی میشنوید که یکی از طراحان مراحل God of War به استودیوی دیگری پیوسته است، حتما توجهتان برانگیخته میشود. و وقتی متوجه میشوید که این استودیو، استودیوی تازهتأسیس The Initiative از رقیب سونی یعنی مایکروسافت است، توجهتان حتی بیشتر جلب میشود.
طراح مراحل God of War یعنی «کریس او نیل» (Chris O’Neil)، با توجه به پروفایلش در LinkedIn، بهعنوان طراح مراحل ارشد به استودیوی The Initiative ملحق شده است که بیشک خبر خوشحالکنندهای هست و نوید این را میدهد که بازی آیندهی آنها، هرچه که هست، از لحاظ طراحی مراحل در سطح بالایی قرار خواهد داشت.
با این وجود، در حال حاضر مشخص نیست که پروژهی کنونی استودیوی The Initiative چیست اما با توجه تعهد و برنامهی مایکروسافت برای توسعهی مجموعهای از عناوین انحصاری سطح بالا برای ایکسباکس، باید شاهد عنوانی تازه و جذاب باشیم به قدری که بازیکنان را ترغیب به خرید این کنسول کند.