به نظر میرسد که بالاخره و بعد از گذشت دو سال، سازندگان بازی No Man’s Sky به اشتباهات خود پی بردهاند و به ارائه توضیحاتی درمورد این بازی و حواشی مربوط به آن پرداختهاند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
بازی No Man’s Sky دو سال پیش و در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۶ برروی دو پلتفرم پلیاستیشن ۴ و پیسی به انتشار رسید و بعدها برای ایکس باکس وان هم در دسترس قرار گرفت. سازندگان تا قبل از انتشار بازی، چنان از این بازی تعریف و تمجید میکردند که همه طرفداران برای تجربه بازی No Man’s Sky به شدت هایپ شده بودند، اما با انتشار بازی، خیل عظیم انتقادات از سوی طرفداران و منتقدان روانه استودیوی Hello Games شد. غریب به اتفاق بازیکنان معتقد بودند که این بازی به شدت از کمبود محتوا رنج میبرد و در واقع یک جهان خالی و مرده را پیشروی مخاطبین قرار میدهد.
با این وجود از زمان عرضه No Man’s Sky، شاهد پیشرفتهای زیادی در این بازی بودهایم و اتفاقا در طول این هفته، شاهد بروزرسانی بزرگی برای آن خواهیم بود که بخش آنلاین و چند نفره را به طور کامل به بازی اضافه خواهد کرد. اما حتی پشتیبانی طولانی مدت Hello Games از این بازی هم نتوانسته باعث شود تا بازیکنان با این استودیوی بدنام آشتی کنند. عملکرد این بازی در زمان انتشار به قدری دلسرد کننده بود که مدیریت شرکت سونی هم به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که استراتژیهای روابط عمومی Hello Games برای این بازی اصلا خوب نبود.
حالا سین مورای (Sean Murray) طراح ارشد این بازی تصمیم گرفته است درمورد این قضیه صحبت کند و اعلام کند که در طول ساخت بازی No Man’s Sky اشتباهاتی را متحمل شده است.
اگرچه به تیم خود افتخار میکنم، اما شخصا در طول ساخت این بازی، اشتباهاتی انجام دادهام. میتوانم تمام روز درمورد تغییراتی که میتوانستم در بازی ایجاد کنم، صحبت کنم. یکی از پشیمانیهای من این است که هیجان و سروصدای زیاد در هنگام عرضه بازی باعث شد تا جایی برای ارتباط و تعامل با مخاطبانمان باقی نماند.
مورای در بخشی از صحبتهایش اشاره میکند که تیم آنها قصد داشت تا به جای صحبت کردن، برروی توسعه بازی تمرکز کند که احتمالا همین موضوع، یکی از دلایل مشکلات به وجود آمده باشد. علاوهبر این سین مورای اظهار میکند که Hello Games تیم بسیار کوچکی است و هرگز بیش از ۱۵ نفر برروی بازی No Man’s Sky کار نکردهاند.
جدیدترین بروزرسانی این بازی با نام No Man’s Sky: Next، امروز در دسترس قرار خواهد گرفت و بازیکنان میتوانند تغییرات جدید را در بازی خود اعمال کنند. از دیگر بروزرسانیهای این بازی، میتوان به Pathfinder ،Atlas Rises و Foundation اشاره کرد.
با وجود تمام انتقادات وارده به بازی No Man’s Sky، به نظر میرسد که این بازی هنوز هم دربین بازیکنان، محبوب است. مورای اشاره کرده است که این بازی در روزی که بروزرسانی Atlas Rises عرضه شد، میزبان یک میلیون بازیکن بود. تمام بازیکنانی که این بسته گسترش دهنده را تهیه کردهاند، به طور میانگین ۴۵ ساعت به تجربه بازی پرداختهاند. ضمنا ۲۰ درصد بازیکنان به رقم ۱۰۰ ساعت بازی کردن در No Man’s Sky رسیدهاند و ۵ درصد هم بیش از ۱۰۰۰ ساعت را صرف این بازی کردهاند. طبق ادعای مورای، در کل حدود ۲۰۰ میلیون ساعت صرف انجام این بازی شده است که رقم بسیار چشمگیری به حساب میآید.
امیدوارم روزی به نقطهای برسیم که احساس کنم بازی No Man’s Sky یک بازی کامل است، اما خوشبختانه هنوز کارهای زیادی است که میخواهیم انجام دهیم. کار کردن برروی بروزرسانی NEXT برای ما بسیار مهم است، اما میدانم که این پایان سفر ما نیست. ما میدانیم که این سفر در کنار یکدیگر، لذتبخشتر خواهد بود.
در حال حاظر بازی No Man’s Sky برروی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی بازی No Man’s Sky را در سایت گیمشات مطالعه کنید.
نظر شما چیست؟ آیا از کیفیت فعلی این بازی راضی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.