نویسنده فیلم Uncharted اعلام کرده است که طرفداران این مجموعه از فیلم راضی خواهند بود، اما باز هم همیشه افرادی هستند که به شدت مخالف این فیلم و داستانش باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
همانطور که در جریان هستید، فیلم Uncharted نزدیک به ۴ سال در حال ساخت و تولید بوده و هنوز هم در مرحله آزمون و خطا به سر میبرد. خبرهای جدید نیز حاکی از آن بودند که آقای شاون لوی (Shawn Levy) به عنوان کارگردان جدید این فیلم روی کار آمده است.
هرچند هنوز موفقیت یا عدم موفقیت فیلم Uncharted در هالهای از ابهام قرار دارد، اما به نظر میرسد که آقای جو کارنهان (Joe Carnahan)، فیلمنامه نویس، درمورد پیشرفت این پروژه نظر بسیار مثبتی داشته و از آن راضی است. او در مصاحبه اخیری که با Collider انجام داده بود، از موضوعات جالبی درمورد فیلم Uncharted صحبت کرده است.
یکی از جالبترین بخشهای این مصاحبه، به بخشی مربوط میشود که آقای کارنهان (که خودش یکی از طرفداران پرو پا قرص مجموعه بازیهای Uncharted بوده و با دنیای آن کاملا آشنا است) درمورد جدا شدن مسیر فیلم از بازی برای به وجود آوردن یک اثر بهتر و همچنین واکنش طرفداران نسبت به این قضیه صحبت کرده است.
او گفته است که فیلم Uncharted صرفا یک کپی برداری محض از مجموعه بازیهای آن نیست و بعضی چیزها باید تغییر پیدا میکردند. جالب است بدانید که او برای تمکیل کردن ایدههای خود با ایمی هنینگ (Amy Hennig نویسنده سه گانه بازی)، نولان نورث (Nolan North صداپیشه شخصیت اصلی بازی) و نیل دراکمن (Neil Druckmann کارگردان هنری قسمت چهارم بازی)، مشورت کرده و نظر آنها را شنیده است.
کارنهان در ادامه گفته است که خانم هنینگ کاملا درک میکند که برای ساخت یک فیلم نمیتوان تماما به منبع اثر وفادار بود و هیچ چیزی را تغییر نداد. آثار دیگری که از بازیهای ویدیویی ساخته شدهاند همیشه میخواستند تا طرفداران بازیها را راضی نگه دارند و این یک مانع اصلی برای تبدیل شدن به یک فیلم خوب به حساب میآید.
به نظر من پیاده کردن بخشهایی که طرفداران و فنهای یک بازی از آن لذت میبرند درون یک فیلم هالیوودی، نمیتواند کمک زیادی به موفقیت آن اثر کند. گاهی اوقات لازم است که بیخیال آنها شده و خودمان را محدود نکنیم.
بعضی وقتها برای خلق یک داستان تاثیرگذار باید سنتها را زیر پا بگذاریم. هدف اصلی خلق یک فیلم عالی از داستان این مجموعه است و برای این کار سعی خودمان را میکنیم تا به اندازه کافی و تا جایی که به فیلم لطمه وارد نشود، از منبع اصلی الهام بگیریم و در کل یک تجربه لذت بخش را به وجود بیاوریم.
خبر دلگرم کننده این است که آقای کارنهال در بخشی از صحبتهایش اشاره کرده است که نمیخواهد شخصیتهای نیتن و سالی را از حالت جذاب خود (در بازی) بیرون آورده و در قالب شخصیتهای اکشنی که در فیلمهای هالیوودی شاهد هستیم، قرار دهد.
علاوه بر جنبههای شخصیتی نیتن و سالی، کارنهان اعلام کرده است که دوست دارد چیزهایی از جمله حلقه معروف نیتن که از فرانسیس دریک به او ارث رسیده است، اکشنهای ریبای بازی و این حقیقت که او در اصل یک بچه یتیم بوده است را در فیلم Uncharted حفظ کند.
او درمورد فیلمنامه این اثر گفته است که من برخی از شخصیتهایی که دوست داشتم را وارد داستان کردم و به نوعی آنها را تغییر دادم. بنابراین، حتما در فیلم با چهرهها و نامهای آشنا برخورد خواهید کرد، اما نه به صورتی که در بازیهای این مجموعه شاهد بودهایم. ترکیب کردن جنبههای شخصیتی آنها با یکدیگر مسله بسیار مهی برای من بوده است.
به شخصه فکر نمیکنم که طرفدارن بازی از این فیلم و یا حداقل فیلمنامهاش ناراضی باشند و هنوز هم معتقد هستم که چیزهای «غیر ایندیانا جونزی» کشف نشده و جذاب زیادی برای غارت کردن و جست و جو در سرزمینهای ناشناخته دنیای Uncharted برای طرفداران وجود خواهند داشت. به همین خاطر فکر میکنم که طرفداران این فیلم را دوست داشته باشند و اگر هم کسی از آن متنفر شود، مشکلی نیست، چون همیشه هستند کسانی که از کارهایم متنفر باشند.
جالب است بدانید که در اوایل ساخت فیلم Uncharted، عوامل سازنده قصد داشتند تا مارک والبرگ (Mark Wahlberg) را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کنند. همچنین قرار بود که این فیلم داستان زندگی و اتفاقات یک خانواده جنایتکار را روایت کند!