آقای «هجیم تباتا» (Hajime Tabata)، کارگردان بازی Final Fantasy XV ، اطلاعات جدیدی را درمورد رزلوشن، نرخ فریم و گرافیک بازی درحال ساخت خود منتشر کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
کارگردان بازی Final Fantasy XV اعلام کرد که رزلوشن این عنوان در کنسولهای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ به صورت داینامیک اجرا میشود. نسخه مربوط به کنسول سونی در رزولوشن ۹۰۰p و ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد و سعی شده است تا نرخ فریم روی ۳۰ قفل باشد. این درحالی است که روی کنسول ایکس باکس وان رزولوشن این بازی بین ۷۶۵p تا ۹۰۰p متغیر بوده و نرخ فریم نیز نزدیک به ۳۰ است.
علاوه براین آقای تباتا گفت که کار بهینه سازی بازی Final Fantasy XV هنوز تمام نشده است و تیم بازیسازی تا زمان عرضه بازی روی بهینه سازی این عنوان به ویژه در بخش نرخ فریم کار خواهد کرد. همچنین برخی بهبودهای گرافیکی نیز در حال انجام شدن هستند. به عنوان مثال، تیم بازیسازی مشغول کار بر روی ظاهر درختان و بوتهها در فواصل مختلف است تا در بازی نهایی شکل بهتری داشته باشند.
جالب است بدانید که شاهد شخصیت Altissia در اواسط بازی خواهیم بود که این قضیه خود به خود جزییات بیشتری به نیمه دوم بازی (که قبلا اعلام شده بود روند خطیتری را نسبت به نیمه اول دارا خواهد بود) خواهد بخشید. کسانی که نمیخواهند اطلاعات بیشتری را در مورد بازی بدانند، لطفا ادامه این مطلب را مطالعه نکنند زیرا حاوی اسپویل است.
نیمه دوم بازی شامل یک سفر با قطار خواهد بود و داستان این عنوان به تدریج در این سفر بیان میشود. هرچند نیمه اول بازی که جهان آزاد خواهد بود، به اندازه کافی بزرگ طراحی شده است، اما سازندگان میخواستند با کوچکتر کردن نیمه بعدی بازی حس نوستالژیک این مجموعه را برای طرفداران یادآور شوند. بنابراین بازی را با ترکیب دو بخش یکی جهان آزاد و دومی پیشبرد داستانی ساخته اند.
لازم به ذکر است که استودیوی «اسکوئر اینکس» (Square Enix) در نظر داشت تا از تاخیر به وجود آمده از زمان انتشار بازی استفاده کند و نسخههای محدودی از این عنوان را به وجود بیاورد، اما متاسفانه به علت بسته شدن خط تولید، از این تصمیم منصرف شده است.
نظر شما در رابطه با صحبتهای کارگردان بازی Final Fantasy XV چیست؟