«پیت هاینز» (Pete Hines)، مدیر عامل شرکت بتسدا، در مصاحبه اخیر خود اطلاعات و جزئیات جالبی را در رابطه با بازی Fallout 76 با رسانهها و بازیکنان در میان گذاشت.
همانطور که در جریان هستید بازی Fallout 76 به عنوان بزرگترین سورپرایز شرکت بتسدا در کنفرانس خبری E3 2018 به شمار میرفت. این عنوان پسا آخرالزمانی قرار است مجموعه فالاوت را به مسیر جدیدی سوق دهد و تغییرات زیادی را با قسمتهای گذشته خواهد داشت. Fallout 76 برخلاف قسمتهای گذشته یک عنوان آنلاین خواهد بود که قصد دارد بازیکنان سرتاسر جهان را با یکدیگر متصل کرده جهان واحدی درون بازی پدید آورد. البته پس از انتشار شایعاتی مبنی بر آنلاین بودن بازی Fallout 76، طرفداران بسیار زیادی از این عنوان و تصمیم شرکت بتسدا ناامید و ناراحت شدند، حال که این موضوع تایید شده است، ناراحتی بازیکنان افزایش پیدا کرده و کار به جایی رسیده که سازندگان آن و مدیر عامل شرکت بتسدا نیز برای آرام کردن اوضاع، توضیحات و جزئیاتی را در مورد این اثر جدید، ارائه دهند.
مدیر عامل شرکت بتسدا در مصاحبه اخبر خود مکانیزمها و المانهای گیمپلی بازی Fallout 76 را با بازیکنان در میان گذاشت و بیان کرد که اگر آنها (بازیکنان) دوست ندارند، Fallout 76 را صرفا به خاطر آنلاین بودن تجربه کنند، انتخاب خودشان است و این حق طبیعی آنهاست، اما باید در ابتدا کاملا متوجه باشند که در Fallout 76 با چه چیزی طرف هستند و با آگاهی کامل تصمیم بگیرند. او گفت:
به نظر من برخی از بازیکنان این عنوان را درک کرده و برخی دیگر آن را کاملا با چیز دیگری اشتباه گرفتهاند. آنها فکر میکنند Fallout 76 یک اثر آنلاین محض است که باید در آن بدون وقفه به دیگر بازیکنان شلیک کرده و سنگر بگیرند. این ذهنیت در مورد بازی ایجاد شده است که بازیکنان نمیتوانند بدون شلیک کردن به دیگران داستان خود را ادامه دهند و یا اینکه هر دقیقه شاهد انفجار هستهای بزرگی در بازی خواهند بود. بازیکنانی که بازی Fallout 76 را درک نکردهاند، با ذهنیت اشتباهی به این عنوان نگاه میکنند و آن را با چیزهایی که نباید، مقایسه میکنند.
هدف بازی این است که در ابتدا بازیکنان را با یک تابلو خالی رو به رو کند. این وظیفه آنهاست که این دنیای خالی را بسازند و آن را پر کنند. به این معنی که بازیکنان هر موقع و هر جا میتوانند چیز جدیدی را به این دنیا اضافه کنند. به این ترتیب همه چیز به خود بازیکنان بستگی دارد، اگر نمیخواهند چیزی خلق کنند باز هم انتخاب خودشان است و میتوانند در طول انجام بازی هیچ چیزی را در بازی نسازند. در بازی Fallout 76 کارگاهها و مکانهایی برای معامله و تجارت لوازم قرار دادهایم که بازیکنان میتوانند بنا به سلیقه و انتخاب خود از آنها استفاده کنند.
البته هاینز در ادامه به این موضوع اشاره کرد که Fallout 76 تنها در بخش ساخت و ساز خلاصه نمیشود و اگر بازیکنان علاقه دارند تا با همکاری دوستان خود به گشت و گذار در دنیای بازی بپردازند، میتوانند این کار را انجام دهند. همه چیز به خود بازیکنان بستگی دارد و انتخاب مال آنهاست.
«تاد هاوارد» (Todd Howard) در کنفرانس خبری E3 2018 شرکت بتسدا اعلام کرد که در هر شرایطی کمتر از ۱۰۰ بازیکن در هر سرور حضور خواهند داشت و اینطور نیست که همانند بازیهای آنلاین دیگر همیشه صدها و یا هزاران بازیکن در نقشه بازی حضور داشته باشد. او گفت که بازی Fallout 76 قصد دارد یک دنیای پسا آخرالزمانی و ویران شده را برای مخاطبانش به تصویر بکشد و وجود بازیکنان زیاد در یک سرور این تصور را از ریشه خراب میکند. هاینز نیز در ادامه صحبتهای هاوارد اظهار داشت که Fallout 76 یک MMO و یا بتل رویال نیست و قصد دارد یک عنوان پسا آخرالزمانی باشد که اکثر انسانها در آن از بین رفتهاند.
هاینز در نهایت گفت که در Fallout 76 قرار نیست همانند بازیهای آنلاین و شلوغ دیگر به محض ورود به بازی مورد اصابت موج گلولههای بازیکنان دیگر قرار بگیرید و به پس از کشته شدن همه منابع خود را از دست دهید. استودیوی سازنده بازی سیستم انتقامی را در این اثر پیاده کرده است تا بازیکنان بتوانند پس از کشته شدن، قاتل خود را پیدا کرده و با او به مبارزه بپردازند.
ناگفته نماند که بازی Fallout 76 در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آبان ۱۳۹۷) برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پیسی منتشر خواهد شد. جالب است بدانید که نسخه بتای بازی نیز در آیندهای نزدیک و قبل از انتشار بازی منتشر خواهد شد.