مدیر اجرایی شرکت یوبیسافت که ایو گیلموت (Yves Guillemot) نام دارد در مورد کنسول جدید شرکت نینتندو گفته است که «عاشقش هستیم»! برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
شرکت یوبیسافت همیشه یکی از حامیان قدرتمند کنسولهای شرکت نینتندو بوده است و این یوبیسافت بود که در زمان عرضه کنسول وی یو، بازی ZombiU را که یکی از قویترین بازیهای انحصاریهای جدید و ترد پارتی کنسول مورد نظر در روز انتشار بود، را منتشر کرد. آقای گیلموت درمورد پشتیبانی شرکت از کنسول جدید شرکت نینتندو صحبتهایی را نیز انجام داده است.
در جریان کنفرانس یوبیسافت، گیلموت بیان کرد که در تجارت کنسولهای بازی تغییراتی به وجود آمده است و از ایکس باکس وان جدید گرفته تا نسخههای مختلف پلی استیشن ۴، کنسول ان ایکس و وی آر، اکنون شاهد تعداد زیادی از کنسولها هستیم.
او خطاب به کنسول ان ایکس گفت که کنسول جدید شرکت نینتندو یک دستگاه عالی با رویکردی جدید و به سبکی نینتندو واری بوده که باز هم با انتشارش نوآوریهای جدیدی را به ارمغان خواهد آورد. ما عاشقش هستیم.
بر اساس گفتههای استودیوی سازنده بازی Pokemon احتمال میرود کنسول جدید نینتندو به شکل دوگانه دستی و خانگی ساخته شده باشد.
گیلموت تغییرات جدیدی که در چرخه کنسولهای نسل حاضر به وجود آمده است را به فال نیک گرفته و عقیده دارد که این کنسولهای جدید فرصتی برای تجربه چیزهای جدید را برای ما فراهم میکنند.
او گفت که شرکت یوبیسافت همیشه جنبه مثبت تغیرات جدید را نگاه میکند. هر باری که تغییری به وجود میآید، به سازندگان فرصت جدیدی داده میشود تا ریسک بیشتری در کارهایشان انجام دهند. وقتی که یک دستگاه جدید ساخته میشود، عناوینی زیادی بر روی آن عرضه خواهند شد تا وقت بازیکنها را پر کنند. بنابراین، بازیکنان حتما بازیهای بعدی Assassin’s Creed و Call of Duty را بر روی آن دستگاه جدید بازی خواهند کرد. بازیکنان همیشه اول سراغ بازیهایی میروند که قبلا تجربه کرده و از آنها لذت بردهاند، بعد بازیهای جدید را انجام میدهند.
گیلموت گفت که وقتی یک کنسول جدید ساخته و به بازار عرضه میشود، بازیکنان با خود میگویند شاید بهتر باشد کنسول جدید و پیشرفتهایی که در آن اعمال شده است را هم امتحان کنیم. همین طرز فکر به ما اجازه میدهد تا بازیهای قبلی خود را تغییر دهیم و آنها را به شکلی نوین و جدیدی عرضه کنیم و یا اصلا دست به ساخت بازیهای جدیدی بزنیم.
او در ادامه بیان کرد که تکنولوژی واقعیت مجازی هم بستری برای خلق تجربیات تازه است و چیزی نزدیک به فیلمهای تعاملی را برای ما به ارمغان میآورد. این تکنولوژی تجربهای برای ما خلق میکند که هم زمان هم به تعامل با محیط میپردازیم و هم به شکل مفعولی به دیدن داستان و جهان بازی مشغول میشویم. واقعا تکنولوژی واقعیت مجازی امکانات زیادی را فراهم میکند. ما در شرکت علاقه زیادی به این دسته از کارها داریم، چون هم باعث میشود به قابلیتهای خود پی ببریم و استعدادهایمان را شکوفا کنیم و هم با کشف کردن و کسب تجربیات و روشهای جدید و کارهایی که قبلا قادر به انجامشان نبودیم، سرگرم شویم.
گیلموت اقرار کرد که شرکت یوبیسافت هیچ ترسی از ساختن تجربههای جدید و ریسک کردن ندارد. بازی ZombiU که در روز انتشار برای کنسول وی یو (که هنوز آیندهاش در آن زمان در هالهای از ابهام قرار داشت) منتشر شد نیز یکی از مثالهای بارز ریسک پذیری شرکت یوبیسافت است. گیلموت گفت به دلیل این که یک شرکت بزرگ مستقل هستند، فرصت انجام چنین ریسکهایی را دارند.
قبلا اعلام شده بود که بازی Just Dance برای کنسول ان ایکس منتشر خواهد شد، اما گیلموت قول داده است که پشتیبانی آنها فقط به آن بازی محدود نشده است و پروژههای دیگری نیز برای کنسول جدید شرکت نینتندو در دست ساخت قرار دارند.
از گیلموت سوال شد که چرا یوبیسافت ایمان زیادی به موفقیت نینتندو دارد و از آن حمایت میکند؟ او در جواب گفت که چیزی که میبینیم این است که با ارائه سخت افزارهای جدید، بازیکنان دید بازتری نسبت به تجربیات جدید پیدا خواهند کرد. بنابراین، ما این فرصت را خواهیم داشت تا این تجربیات جدید که قبلا قادر به تولید آنها نبودهایم، را خلق کنیم. اگر در این مسیر پیشرو و پیش قدم باشیم، بازیکنها حتما آنها را امتحان کرده و به آنها علاقه پیدا میکنند و چه بسا که سبک جدیدی در این صنعت به وجود بیاوریم.
او گفت که وقتی کارمندان شرکت میخواستند بازی ZombiU را بسازند، بسیار خوشحال به نظر میرسیدند، چون میتوانستند از وی یو (کنسول جدید در آن زمان) استفاده کرده و با آن کار کنند. ما به یک کنسول بازی به چشم یک ابزار برای شکوفایی خود و ابراز تواناییهایمان نگاه میکنیم، و اگر به آن کنسول عادت کنیم، دست به نوآوریهای کمتری میزنیم. این در حالی است که ما همیشه میخواهیم نوآوری در بازیهایمان داشته باشیم.
اگر یک تجربه نسبتا جدید را امتحان کنید و متوجه شوید که نقصهایی دارد، سریعا به همان تجربیات قبلی و ثابت قدیمی رجوع خواهید کرد و بیشتر از این ریسک نمیکنید. به عنوان یک گیمر هم وقتی که یک کنسول جدید را خریداری میکنید، هیچ منبعی به غیر از مردم و یا دوستانتان ندارید، و همان بازیهایی را میخرید و امتحان میکنید که آنها بگویند؛ اما اگر یک کنسول ثابت که به آن عادت دارید را داشته باشید، همه تجربیاتی که کسب کردهاید و میشناسید در آن وجود دارند و میدانید که برای کسب تجربههای جدید، باید برخی از تجربیات قدیمی را از دست بدهید، به همین خاطر است که مردد میمانید و انعطاف کمتری را از خود نشان میدهید.
ما به عنوان یک شرکت سازنده بازی، میدانیم که کنسولهای جدید به معنای تجربیات شگفت انگیز جدید هستند و سعی میکنیم از فرصتهایمان به خوبی استفاده کنیم.
لازم به ذکر است که پلی استیشن ۴ پرو در ماه نوامبر امسال و ان ایکس نینتندو تا قبل از ماه مارس سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهند شد. پروژه اسکورپیوی مایکروسافت نیز در تعطیلات سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر خواهد شد و هنوز راه زیادی تا آن زمان باقی مانده است.
نظر شما در رابطه با صحبتهای مدیر اجرایی شرکت یوبیسافت در مورد کنسولهای جدید چیست؟ آیا با نظرات او هم عقیده هستید؟