به مناسبت روز سرمایه گذاری شرکت سونی، که در شهر ژاپن برگزار شد، آقای «اندرو هاوس» (Andrew House)، رییس سرگرمیهای تعاملی سونی، درمورد کنسول پلیاستیشن ۴ و انتظارات آنها از بازیهای استودیوهای فِرست پارتی صحبتهایی را انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
آقای هاوس گفت پاسخ به این پرسش که آیا کنسول پلیاستیشن ۴ از نهایت قدرت خود استفاده کرده یا نه، سخت است. به این خاطر که اگر به گذشته نگاه کنیم، متوجه میشویم که رسیدن به نهایت ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری در یک زمان اتفاق نمیافتد و یک سال بعد از آنکه سخت افزار به نهایت قدرت خود رسید، نرم افزار نیز به نهایت ظرفیت خودش میرسد.
طبق گفتههای هاوس، هدف آنها این است تا پلیاستیشن ۴ را برای سالهای مالی ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ (یعنی تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹) در همین وضعیتی که در آن قرار دارد، حفظ کنند. شاید این کنسول تقریبا به نهایت قدرت خود رسیده باشد، اما هاوس معتقد است که هنوز هم جا برای بهتر شدن و افزایش قدرت اجرایی آن وجود دارد.
او همچنین خاطر نشان کرد که شرکت سونی سال مالی بسیار خوبی را برای بازیهای استودیوهای فِرست پارتی خود پیش بینی کرده است. بازیهایی که در نمایشگاه E3 امسال نشان داده شدند، اواخر امسال یا نهایتا سال بعد به بازار عرضه خواهند شد، به همین خاطر است که سونی با اعتماد بنفس بالایی از استودیوهای فِرست پارتی خود یاد میکند.
هاوس در جواب به یکی دیگر از پرسشها گفت که در گذشته آنها به شکل محافظه کارانهای پیش بینیهای خود را در مورد سود و فروشهای آینده انجام میدادند، زیرا آنها باید تاثیری که ممکن بود بازار موبایل روی کنسولهای بازی داشته باشد را نیز در نظر میگرفتند و این کار پیش بینی آینده این صنعت را سخت کرده بود. اکنون کنسول پلیاستیشن ۴ در حال سپری کردن سومین سال عرضهاش در بازار است و هنوز هم به حرکت روبه رشد خود ادامه میدهد. بنابراین سونی در حال حاظر اطمینان خاطر بیشتری دارد و بازار هم به ثبات رسیده است.
علاوه بر این، مشخص شده که سود حاصل از فروش دیجیتالی بازیها بسیار بیشتر از گذشته شده است. الگوی آنها در مقایسه با دوران پلیاستیشن ۳ فرق کرده و اکنون پلیاستیشن پلاس نیز سود خوبی را به صورت ثابت عاید شرکت میکند.