آقای «زک گریس» (Zak Garris)، نویسنده بازی Life is Strange: Before the Storm معتقد است که یک نویسنده خوب باید قادر باشد هر داستانی که میخواهد را بنویسد.
گریس در مصاحبه با سایت پالیگان اعلام کرد که هیچ وقت یک دختر ۱۶ ساله نبوده است، اما این دلیل نمیشود که برای نوشتن داستانی در رابطه با دختری ۱۶ ساله که با مشکلات مواجه زیادی میشود، صلاحیت نداشته باشد. او در ادامه صحبتهایش به این موضوع اشاره کرد که برای درک بهتر دنیای دخترها، مجبور شده است تا با خانمهای بیشتری نسبت به قبل صحبت کند. او گفت:
نوشتن داستانی در مورد یک دختر ۱۶ ساله برای منی که مرد هستم و ۳۵ سال سن دارم یک چالش بسیار بزرگ به شمار میرود.
طبیعتا آقای گریس هیچ وقت دختر نبوده و با زبان آنها صحبت نکرده است، اما به گفته خودش همچنان میتواند داستان مناسبی را برای بازیکنان بازگو کند؛ چرا که درون مایه اصلی داستان بازی Life is Strange: Before the Storm به معقولههای غم، رنج و از دست دادن عزیزان مربوط میشود و درک آنها نیازی به مذکر یا مونث بودن ندارد.
داستان این عنوان، ۳ سال قبلتر از بازی Life is Strange روایت میشود. بازیکنان این بار کنترل شخصیت «کلویی» (Chloe) 16 ساله را به دست خواهند گرفت که به تازگی پدرش را از دست داده و بهترین دوستش، «مکس» (Max)، نیز به شهر دیگری نقل مکان کرده است. مشکل از دست دادن پدر و بهترین دوستش باعث میشوند که کلویی به سمت مصرف مواد مخدر، مشروب و پارتیهای شبانه روی آورد تا از زندکی فلاکت بار حقیقی خود رهایی یابد. جالب است بدانید که تریلری از بازی Life is Strange: Before the Storm در پشت درهای بسته به نمایش گذاشته شده است که همه این اتفاقات را به صورت واضح در ثانیههای اول به تصویر میکشد.
به هر حال، کلویی در ادامه با «ریچل امبر» (Rachel Amber)، یکی از محبوبترین دخترهای مدرسه، دوست میشود. به گفته شرکت اسکوئر انیکس، ریچل امبر جزو آن دسته از شخصیتهایی است که همه جا و همه کس را شیفته خود میکند. البته این دختر محبوب رازهای مخوف خانوادگی خود را مخفی کرده است که در ادامه بازی کلویی نیز گرفتار همین رازها میشود. بازیکنانی که تاکنون بازی Life is Strange را تجربه کردهاند، از پایان غم انگیز ریچل خبر دارند.
آقای گریس معتقد است که «اندوه» یک تجربه واحد و جهانی است، اما رابطه دوستی دخترانه یک تجربه خاص به شمار میرود. آقای گریس خودش را شخص خوشبختی میداند که موفق شده است به کمک خانمهایی که در تکمیل داستان بازی Life is Strange: Before the Storm به او کمک کردهاند، از هر ۲ معقوله ذکر شده به درک مناسبی برسد.
خانم «اشلی بورچ» (Ashly Burch)، صداپیشه شخصیت کلویی در فصل اول، به عنوان مشاور اصلی به تیم نویسندگی بازی کمکهای فراوانی کرده است و به غیر از او، نویسندگان خانم زیادی نیز سعی داشتهاند تا داستان حالت غیرطبیعی (یکی از بزرگترین ایرادات فصل اول، غیر طبیعی بودن روابط دخترانه مکس و کلویی بوده است) به خود نگیرد. آقای گریس در این مورد گفت:
من بسیار خوشحال هستم که نویسندگان (خانم) دیگری در این مسیر مرا کمک کردهاند. من سعی دارم تمامی خانمها را تشویق کنم تا بیشتر در صنعت بازیهای ویدیویی شرکت داشته باشند و ما در استودیو همه تلاش خود را میکنیم تا از توسعه دهندگان و نویسندگان مونثی که داریم، بیشتر استفاده کرده و نقطه نظر آنها را در بازی Life is Strange: Before the Storm پیاده کنیم. ما باید اعضای مونث بیشتری داشته باشیم و این برای آینده صنعت نیز امری ضروری است.
شاید از شنیدن چنین صحبتهایی توسط یک نویسنده مذکر تعجب کنید، اما با نگاهی به وضعیت استودیوهای بازیسازی متوجه میشویم که حق با آقای گریس است. حتی استودیوی سازنده فصل اول بازی Life is Strange که داستان یک شخصیت اصلی مونث را روایت میکرد نیز کاملا فضایی مردانه دارد و اکثر اعضای آن مرد هستند. فصل اول این بازی دائم به خاطر دیالوگهای پسرانه خود مورد سرزنش قرار میگرفت و دلیل اصلی آن نیز به مذکر بودن تمام تیم نویسندگی فصل اول برمیگردد.
یکی از کارمندان شرکت اسکوئر انیکس در مصاحبه خود اعلام کرده است که یک نویسنده خوب باید هر داستانی که دلش میخواهد را بتواند بنویسد، اما اگر بازی Life is Strange تنها به این خاطر که جرات کرده شخصیت اصلی مونثی را در مرکز توجهات قرار دهد، مورد تشویق قرار گرفته است، نباید در پشت صحنه نیز چنین اتفاقی رخ دهد و توسعه دهندگان زن بیشتری وارد استودیوهای بازیسازی شوند؟
آقای گریس کاملا به این موضوع اعتقاد دارد که اعضای پشت صحنه، تاثیر زیادی بر روی محصول نهایی خواهند گذاشت و به همین علت سعی دارد برای خلق یک داستان مناسب و طبیعی، پیش زمینههای مناسبی نیز داشته باشد و با ذهنیت درستی از دنیای خانمها داستان بازی را به جلو هدایت کند.
او گفت که همیشه از خود سوالهایی را از خود و تیم سازنده درمورد داستان بازی میپرسد. این سوالها عبارت اند از: آیا ما در حال بازگو کردن بهترین داستان برای شخصیت کلویی هستیم؟ آیا همه جوانب را در نظر گرفتهایم و مسیر درستی را برای رسیدن به هدفی که داریم، انتخاب کردهایم؟ آیا ما از نقاط ضعف و نقاط قوت خود آگاه هستیم و قصد داریم خودمان را ارتقا بخشیم؟
گریس صحبتهای خود را اینگونه پایان داد:
هرچند من به عنوان نویسنده بازی Life is Strange: Before the Storm انتخاب شدهام و در راس قرار دارم، اما همه اعضای مونث دیگری که در خلق این داستان به من کمک کردهاند نیز به اندازه من در پیشرفت بازی نقش داشتهاند. من به بازی که تولید کردهایم افتخار میکنم، اما فعلا راه زیادی را در پیش داریم.
ناگفته نماند که اولین قسمت از ۳ قسمت بازی Life is Strange: Before the Storm در تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) امسال برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پیسی منتشر خواهد شد.