آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس شرکت ایکس باکس در صحبتهای اخیر خود در ارتباط با بازیهای کنسول ایکس باکس وان و حیرت خود از توجه بازیکنان به بازار عناوین third party جزئیاتی را ارائه کرد.
امروز رئیس شرکت ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر در توییتر خود به برخی از پرسشهای طرفداران در مورد بازیهای کنسول ایکس باکس وان و عناوین third party پاسخ داد.
پیش از هر چیز اسپنسر متذکر شد که میزان بازیهایی که برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شدهاند عالی بوده و اعلام کرد که مشکل کلی در ارتباط با آن وجود ندارد؛ او گفت:
اضافه شدن بازیها به ایکس باکس وان عالی بوده است و دارندگان ایکس باکس اقدام به خرید بازیها، بستههای الحاقی آنها و موارد دیگر مرتبط با آنها کردهاند.
مشکلی در مورد انتشار عناوین برای این کنسول وجود ندارد.
موضوع دیگری که آقای اسپنسر در مورد آن جزئیاتی را ارائه کرد در مورد عناوین first party و آینده آنها در ارتباط با عرضه کنسول جدید این شرکت با اسم رمز پروژه اسکورپیو بوده است، ایشان توضیح دادند که در کنار استقبال از همکاری با ناشرین third party، او درک نمیکند که چرا بازیکنان در ارتباط با همکاری یک تولید کننده کنسول با ناشرین third party در ارتباط با یک بازی خاص، انقدر حساس هستند؛ او گفت:
من از همکاری با ناشرین third party استقبال میکنم اما هرگز به معنی واقعی متوجه نشدهام که چرا یک بازیکن در مورد بازار عناوین third party انقدر حساس است.
در ادامه آقای اسپنسر سرنخهایی را در مورد یکی از عناوین مورد انتظار برنامه پشتیبانی از نسل قبل عناوین ایکس باکس ۳۶۰ ارائه کرد و گفت که در هفتههای آینده شاهد خبرهایی خواهیم بود اما او اظهار نظری در مورد بازی بسیار مورد انتظار و مورد درخواست Call of Duty: Black Ops 2 از سوی بازیکنان ارائه نکرد؛ او گفت:
یکی از بازیهای مورد انتظار من در هفتههای آینده منتشر خواهد شد (هیچ نظری در مورد بازی Black Ops 2 ندارم.)
همچنین آقای فیل اسپنسر در مورد سفر اخیر خود به ژاپن، بازیهای ژاپنی و اولین عنوان چینی ID@Xbox جزئیاتی را ارائه کرد.
آقای اسپنسر در ابتدا اعلام کرد که او کلیه بازخوردها را دریافت کرده و تحت تاثیر آنها قرار گرفته و بار دیگر اعلام کرد که او و تیم ایکس باکس با انگیزه بالایی در حال کار کردن هستند؛ او گفت:
من قصد دارم تا بهترین کاری که میتوانم را برای ایکس باکس انجام دهم، بازخوردها بخشی از کار هستند و من آنها را میخوانم و آنها را در کارها اثر خواهم داد؛ تیم ایکس باکس و من با انگیزه بالایی در حال کار هستیم.
او همچنین اعلام کرد که علاقهمند به کار با ناشرین ژاپنی است و به سفر اخیر خود به ژاپن اشاره کرد که موجب تشویق او شده است؛ او گفت:
من در سفری که به ژاپن داشتم تشویق شدم، کارهای بسیاری باید انجام شود اما من علاقهمند به کار با ناشرین ژاپنی هستم.
آقای اسپنسر اعلام کرد ناشرین ژاپنی که بازیهای آنها در سراسر جهان دارای مخاطب است به فکر موفقیت ایکس باکس هستند و به عنوان مثال از بازی Final Fantasy XV نام برد؛ او گفت:
ناشرین ژاپنی که بازیهای ساخته شده توسط آنها دارای مخاطبین جهانی است بدنبال موفقیت ایکس باکس هستند و میتوان از بازی Final Fantasy XV به عنوان نمونه نام برد.
همچنین متوجه شدیم که در آینده شاهد بازیهای بیشتر نقش آفرینی برای پلتفرم ایکس باکس خواهیم بود:
بله سفر به ژاپن به معنی تایید این موضوع برای من بود که در آینده شاهد آن خواهیم بود؛ این چیزی است که قبلاً هم گفته بودم.
در ارتباط با آسیا، آقای اسپنسر طرفداران را تشویق به حمایت از بازی Candleman کرد که اولین عنوان چینی ID@Xbox است:
اخیراً کار Candleman به اتمام رسیده است که اولین عنوان ID@XBOX ما از چین است؛ طرفداران لطفاً از آن حمایت کنید.
در نهایت اسپنسر در مورد بازی ReCore: Definitive Edition جزئیاتی را اعلام کرد و که اخیراً با توجه به رتبهبندی آلمان منتشر شده است:
بازی ReCore با وجود هایپ بزرگی که داشت اما با آغاز کوچکی مواجه شد، نمیتوان بصورت محوری در مورد یک بازی بزرگ سخن گفت.
همچون همیشه ما از دیدن عرضه طیف وسیعی از بازیها برای یک کنسول خوشحالیم و باید دید که همکاری که آقای اسپنسر با ناشرین ژاپنی از آن سخن گفت منجر به انتشار کدام عناوین خواهد شد.