شاید فرانچایزهای بزرگ استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) همچون Uncharted و The Last of Us وجود نداشتند اگر این استودیو یک دهه پیش، خود را به شرکت سونی (Sony) نمیفروخت. این چیزی است که بنیانگذار ناتی داگ، جناب جیسون روبین (Jason Rubin) میگوید. او در گفتگو با IGN به این مسائل اشاره کرد و گفت که همکاری سونی و ناتی داگ با توجه به موفقیت آثاری همچون Crash و Jak and Daxter «منطقی» بوده است.
جیسون روبین در این مصاحبه، ازعان داشت:
منطقی بود. رابطه ما با سونی پیش از این، چنان درهم پیچیده، جادویی و فوق العاده بود که [این همکاری] یقینا برای هر دو منطقی به نظر میرسید. این تصمیم درستی برای ناتی داگ بود. نگاه کنید که ناتی داگ امروز کجاست. اگر مستقل بودیم، فکر نمیکنم ناتی داگ میتوانست چنین کارهای بزرگی انجام دهد.
او اضافه کرد:
فکر نمیکنم این بازیها در دسترس شما قرار میگرفت.
منظور او از این جمله، احتمالا مجموعه بازیهای Uncharted و Last of Us است که هر دو تبدیل به یک موفقیت بزرگ تجاری شدند و از سوی منتقدان هم تحویل گرفته شدند.
رودین همچنین در این مصاحبه گفت که رابطه سونی با ناتی داگ «فوق العاده خوب» است و اگر سونی به این استودیو زمان و منابع لازم را نمیداد، آنها دچار مشکل میشدند و در «چاله» میافتادند.
این استودیو علاوه بر عرضه آپدیتهای جدید بخش چند نفره بازی Uncharted 4 و یک بسته الحاقی مستقل به نام The Lost Legacy، اخیرا از بازی The Last of Us: Part II نیز رونمایی کرده است.