آقای کوجیما در مراسم PSX امسال که توسط شرکت سونی برگزار شد، تایید کرد که برای ساخت بازی Death Stranding از موتور بازیسازی استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، سازنده بازیهای Killzone و Horizon، استفاده خواهد کرد. اکنون صحبتها و شوخییهایی را در این زمینه انجام داده است.
آقای کوجیما درمورد همکاری خود با استودیوی گوریلا گیمز در ساخت بازی Death Stranding توییتهایی را در شبکه توییتر ارسال کرده است که در ادامه میتوانید آنها را مطالعه کنید:
پیشرفت صنایع فضایی بعد از جنگ سرد و به خاطر بالا رفتن شدید هزینه توسعه تکنولوژیهای مرتبط متوقف شد. سرمایه گذاریها بر روی کره زمین افزایش پیدا کرد و مسئولین تصمیم گرفتند تا برنامههای شاتل فضایی را کنسل کنند.
در چنین شرایطی من که میخواستم به ماه سفر کنم، با استودیوی گوریلا آشنا شدم که از قضا برنامه داشت به کره مریخ برود.ما تصمیم گرفتیم تا با ایجاد اصلاحاتی در موتور آنها سفر را آغاز کنیم، اما این کار باعث شد تا نه تنها توانایی سفر به کره مریخ را داشته باشیم، بلکه بتوانیم به کره مشتری نیز برسیم.
در جریان مراسم PSX امسال آقای هرمن هالست (Hermen Hulst)، رییس استودیوی گوریلا، اعلام کرد که دسیما (Decima)، موتور بازیسازی استودیو، در طی چند سال اخیر پیشرفتهای قابل توجهی داشته و به سطح کنونی خود رسیده است؛ همچنین آقای کوجیما نیز در مراسم اظهار داشت که به محض ملاقات با استودیوی گوریلا گیمز، احساس خیلی خوبی به او دست داده است.
لازم به ذکر است که در مراسم ذکر شده، توضیحات و اشاراتی درمورد قابلیتهای این موتور در خلق بازیهای جهان آزاد شده است، اما این دلیل نمیشود که بازی Death Stranding نیز لزوما در سبک جهان آزاد طراحی شود. ناگفته نماند که طبق صحبتهای آقای کوجیما، تریلر دومی که از بازی منتشر شده، در اصل بر روی یک کنسول پلی استیشن ۴ پرو اجرا شده است.
در آخر نیز به اطلاع شما میرسانیم که بازی Death Stranding در تاریخ نامشخصی برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و برای مدتی در انحصار زمانی کنسول شرکت سونی خواهد بود.