آقای «دیوید کیج» (David Cage) در صحبتهای خود به روباتهای انسان نمای موجود در بازی Detroit: Become Human و نحوه کار آنها اشاره کرد.
همانطور که در جریان هستید، بازی Detroit: Become Human از طرف دیوید کیج در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از آن زمان به بعد تاکنون توسط استودیوی «کوانتیک دریم» (Quantic Dream) در حال توسعه بوده است.
دیوید کیج در مصاحبه اخیر خود با سایت پلی استیشن بلاگ، در مورد نحوه کار و روباتهای انسان نمای بازی Detroit: Become Human صحبت کرده است. او در ابتدا در مورد چگونگی ساخت و قطعات تشکیل دهنده این روباتها گفت:
ما زمانی میتوانیم به روباتها افتخار کنیم که آنها بتوانند تمامی کارهای انسانها را همانند خودشان انجام دهند. فلسفه ساخت روباتها این است که دستورات انسانها را انجام دهند و دقیقا به کاری که انسانها میگویند، عمل کنند. من علاقه زیادی داشتم تا به این روباتها یک بعد انسانی و طبیعی ببخشم. تمامی ارگانهای داخلی آنها همانند اندام انسان به صورت جداگانه ساخته شدهاند و عملکرد مشابهای دارند. انرژی به دست آمده توسط آنها نیز از طریق مایعی آبی رنگ که همانند خون عمل میکند، در سر تا سر بدنشان جریان دارد و به اندامهای دیگر میرسد.
آقای کیج در ادامه صحبتهای خود به این موضوع اشاره کرد که این روباتهای انسان نما توسط شرکت «سایبرلایف» (CyberLife) در بازی ساخته شدهاند و گونههای مختلفی دارند که کارهای متفاوتی را انجام میدهند. درنتیجه همه روباتهای موجود در بازی دارای قدرتهای فرا بشری نیستند. او همچنین در مورد زحمت زیادی که استودیوی کوانتیک دریم در مورد نحوه حرکت چشمها در بازی Detroit: Become Human متحمل شده است نیز صحبت کرد و گفت:
یک روبات مادربزرگ برای مراقبت از بچهها ساخته شده است و همانند مادربزرگهای واقعی باید حس مادری و محبت را در خود داشته باشد. دلیلی وجود ندارد که روباتهایی از این قبیل یا مثلا معلم، پرستار و غیره دارای قدرتهای فرا بشری باشند چرا که این قدرتها به درد کاری که انجام میدهند، نمیخورد. ما به این نتیجه رسیدیم که برای واقعی جلوه دادن روباتهای بازی Detroit: Become Human حتما باید نحوه حرکت چشمهای آنان را طبیعی جلوه دهیم. چشمهای انسانها هیچ وقت ثابت نبوده و همواره در حال حرکت جزئی هستند. شبیه سازی چشم بسیار کار دشواری است که شاید در نگاه اول دیده نشود، اما مطمئنا تفاوت بسیاری را در بازی ایجاد خواهد کرد و بازیکنان میتوانند به صورت واضح آن را درک کنند.
به گفته آقای کیج، در بازی Detroit: Become Human با روباتها همانند تلفنهای هوشمند برخورد میشود. او گفت:
ما در رابطه با این موضوع که چه لباسی را برای روباتهای بازی طراحی کنیم، صحبتهای زیادی را با اعضای استودیو انجام دادیم و سرانجام نتیجه گرفتیم تا آنها را همانند گوشیهای هوشمند امروزه قابل شخصیسازی کنیم. مردم میتوانند به فروشگاه بروند و گوشیهای هوشمند متنوعی را در اندازه و رنگهای مختلف تهیه کنند. حتی این گوشیهای هوشمند قابلیت شخصیسازی نیز دارند و مردم میتوانند به دلخواه رنگ آنها را تغییر دهند و محافظهای مختلفی را بر روی گوشی خود سوار کنند. ما میخواستیم تا همین مورد را برای تهیه روباتهای بازی نیز اجرا کنیم. در بازی Detroit: Become Human مردم میتوانند روبات مورد نظر خود را تهیه کنند و به گونهای که خودشان میخواهند برای آنها لباسهای مختلف و غیره بخرند. هر کدام از این روباتها وظایف ثابتی دارند به عنوان مثال رباتهای پرستار، معلم و غیره فقط وظیفه خودشان را انجام میدهند و نمیتوان از آنها انتظار داشت که کار دیگری انجام دهند. درست همانند گوشیهای هوشمند نمیتوان آنها را ارتقا داد چرا که یک تجارت پشت آنها وجود دارد و برای انجام کارهای مختلف، باید روبات/گوشی مختلفی را تهیه کرد.
ناگفته نماند که این بازی در سال آینده میلادی به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.