سازندگان بازیهایی در سبک جهان باز همواره با مشکلاتی جهت ارائه آزادی کامل به بازیکنان مواجه بودهاند، این مشکلات میتواند چالشهایی در خط داستانی اصلی بازی باشند، زمانی که بازیکنان پیش از رفتن به سراغ وظایف و ماموریت اصلی خود، ترجیح میدهند تا به گشت و گذاری در بازی سپری کنند. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و اکنون شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) اعلام کرده است از ترفندی که در ساخت این بازی توسط تهیه کننده آن یعنی Eiji Aonuma بکار برده شده است آگاهی دارد.
در پاسخ به این سوال گیم اینفورمر (Game Informer) که شرکت نینتندو چگونه با مشکلات پیشروی این بازی کنار آمده است، آقای شیگرو میاموتو با خندهای پاسخ داد:
میدانم که Aonuma چگونه این کار را انجام داده است.
Aonuma در ادامه توضیح داد:
در ساخت این بازی من از ترفندهایی استفاده کردم. این ایدهای بود که من از زمان شروع کارم در حدود ۲۰ سال گذشته عجیب و غریب کاری بدست آوردهام. بنابراین از شما میخواهم که این بازی را اجرا کنید و ترفندهای مرا پیدا کنید.
متاسفانه جزئیات دیگری در مورد اینکه این ترفندها چه بودهاند به اشتراک گذاشته نشد. اما آقای Aonuma اعلام کرد که ممکن است بازیکنان برخی از صحنههایی را که در تریلرها شاهد آنها بودهایم را از دست دهند.
این صحبتها زمانی ارائه شد که Eiji Aonuma و شیگرو میاموتو در ارتباط با داستان بازی صحبتهایی داشتهاند. آقای میاموتو اعلام کرد که او اعتقاد ندارد که مشکل اصلی این بازی داستان آن باشد، او گفت:
شاید در بازهای از زمان به این موضوع اشاره کرده باشم اما داستان، مشکل اصلی این بازی نیست و نیازی نیست که بابت آن نگران بود. زمانی که شما بازی را اجرا میکنید، داستان این است که شما با دنیای بزرگی مواجه هستید که نیاز به بررسی قابل توجهی دارد و چون شما شخصیت اصلی بازی هستید، این کاری است که به شما محول شده است. همچنین فکر میکنم زمانی که داستان بازی بصورت یک مسیر مستقیم در نظر گرفته شده است، شما ناچار خواهید بود تا از یک مسیر مشخص عبور کنید. زمانهایی در این بازی وجود خواهد داشت تا به نقطه مورد نظر داستان اصلی برسید که منجر میشود به گیمپلی بازی بپردازید اما این کار امکانپذیر نیست چون در این بازی چیزهایی قرار گرفته است. اما مشکلی در بازی Breath of the Wild در ارتباط با داستان اصلی وجود نخواهد داشت درست است؟
و همانطور که انتظار میرفت آقای Aonuma با صحبت آخر آقای میاموتو موافقت کرد.
بازی Breath of the Wild در تاریخ ۳ مارس، مصادف با ۱۳ اسفند ماه برای کنسولهای نینتندو سوئیچ و وی یو منتشر خواهد شد. این هفته اعلام شد که این بازی بستههای الحاقی را در آینده دریافت خواهد کرد که چیزهای جدیدی را به داستان اصلی اضافه کرده و همچنین شامل یک سیاه چال جدید نیز خواهند بود.