به گفتهی «شوهی یوشیدا» (Suehei Yoshida)، سونی که با عملکرد فوقالعادهی پلیاستیشن ۴ و بازیهای انحصاریاش دوران بسیار خوبی را سپری میکند، مشکلات جدی خود در زمان عرضه پلیاستیشن ۳ را فراموش نکرده و میداند که چگونه به اینجا رسیده است.
سونی بالاخره با پلیاستیشن ۴ موفق شد که اشتباهات کنسول قبلی را جبران کند ولی حال که به نسل بعدی و پلیاستیشن ۵ نزدیک میشویم، آیا میتواند مطمئن بود که خطاهای گذشته را تکرار نمیکنند؟
به گزارش سایت یوروگیمر، مدیر استودیوهای جهانی سونی یعنی شوهی یوشیدا طی سخنرانیاش در رویداد Develop در برایتون، از سفر این شرکت به عنوان یک کنسولساز از اولین پلیاستیشن تا پلیاستیشن ۴ گفته است. وی راجع به موفقیت پلیاستیشن ۲ و مشکلات پلیاستیشن ۳ در اولین سالهای عرضهاش توضیح داده است.
این طبیعت انسان است. همهی مردم اشتباه میکنند. نمیدانم چرا. ما همه انسان هستیم و این یعنی کامل نیستیم. پلیاستیشن ۴ عملکرد خوبی دارد اما فراموش نمیکنیم که چرا در چنین جایگاهی هستیم.
سونی از بسیاری از جهات درک میکند که چه چیزهایی برای کنسولش اهمیت دارند و چه چیزی آنها را به موفقیت رسانده و میرساند؛ برای مثال میتوان به تمرکزشان برروی ارائهی عناوین انحصاری گوناگون و فوقالعاده اشاره کرد. امید است که این شرکت با نزدیک شدن به نسل بعد، فراموش نکند که مخاطب دوست بودنش بخش عمدهای از موفقیتش در برابر مایکروسافت در اوایل نسل هشتم را تشکیل داده است و به همین ترتیب، پلیاستیشن ۵ را با قابلیت پشتیبانی از نسل قبل، کراسپلی کامل و… شاهد باشیم. البته در خصوص کراسپلی باید گفت که توئیت اخیر شعبهی روسیهی پلیاستیشن احتمالات در زمینهی موافقت سونی با اجرای این قابلیت با بقیهی کنسولها را افزایش داده است.