احیراً رئیس و مدیر عامل شرکت اسکوئر انیکس یعنی«یوسوکه ماتسودا» (Yusuke Matsuda) مصاحبه طولانی با سایت Nikkei داشته و در آن توضیحاتی در مورد فاکتورهای اصلی این شرکت در مورد تجارت خود ارائه کرده است، فاکتورهایی نظیر نیاز بیشتر بازیهایی در سبک نقش آفرینی به صورت جهانی، توسعه محتوای بازیها به وسیله بستههای الحاقی، حضور در بازار تلفنهای همراه یا عرضه سخت افزارهای جدیدی در سال ۲۰۱۷ نظیر کنسول نینتندو سوئیچ و پروژه اسکورپیوی شرکت مایکروسافت.
شرکت اسکوئر انیکس مسئولیتی برروی بازیهایی نظیر Final Fantasy ،Tomb Raider یا عنوان اخیرشان یعنی Nier: Automata دارد و قصد پشتیبانی کامل برروی کلیه سخت افزارها را در سال ۲۰۱۷ خواهند داشت، سخت افزارهایی نظیر نینتندو سوئیچ و یا پروژه اسکورپیوی مایکروسافت و قصد دارند تا راههای جدیدی را برای افزایش لذت از بازیهای مربوط به رایانههای شخصی نظیر حالت بازی ویندوز ۱۰ یا تکنولوژی تانگو AR گوگل در سر دارند. فارغ از موضوعات گفته شده، آقای ماتسودا اعتراف کرد که شرکت اسکوئر انیکس علاقه بیشتری به پلتفرم شرکت نینتندو بدلیل موفقیتی که در عرضه جهانی داشته است دارد و قصد دارند تا اقدام به پورت عناوینی چون Dragon Quest Heroes و I Am Setsuna برای این کنسول نمایند و همچنین به عناوین آینده این سری بازیها یعنی Project Octopath Traveler و Dragon Quest XI اشاره کرده است.
عرضه بازیهایی برای تلفنهای همراه هوشمند قسمت اعظمی از برنامههای اسکوئر انیکس را در سال ۲۰۱۷ شامل میشود که حالتی نظیر یک راهاندازی دوباره پس از ناامیدی آنها از برنامههایشان در اوایل سال ۲۰۱۶ بوده است. ماتسودا احساس میکند که آینده تولیدات مربوط به تلفنهای همراهشان بستگی به ایدههای جدیدی برروی گیمپلی یا تولید بازیهای بزرگی خواهد داشت و آنها قادرند تا به این دستاورد از طریق استودیوهای خود یا همکاری با سایر شرکتها برسند و به عنوان نمونه به بازی Final Fantasy XV: A New Empire اشاره کرده است؛ در حالی که ۸۰ درصد از تولیدات اسکوئر انیکس در ژاپن، چین و آمریکا ارائه میشود، این شرکت قصد دارد تا توجه بیشتری برروی بازارهای مکزیک و خاورمیانه داشته باشد.
در ارتباط با عناوین مطرح اسکوئر انیکس، بازی Final Fantasy XV توانسته است تا در فروش جهانی و ارائه بستههای توسعه دهنده رکورد جدیدی را ثبت کند؛ آقای ماتسودا تصور نمیکند که توجه به پلتفرمهای اینترنتی نظیر یوتیوب، یک فاکتور اصلی در گسترش فعالیتهای آنها خواهد بود و آنها را قادر خواهد ساخت تا توجه بیشتری بر داستان عناوین خود داشته باشند؛ از سوی دیگر او به این موضوع اشاره کرد که عقب افتادن عرضه بازیها در بازارهای غربی امکان ایجاد خستگی و این حس را در بازیکنان فراهم خواهد کرد که آنها در حال تجربه بازیهای قدیمی هستند.
از سوی دیگر توجه به عرضه بستههای الحاقی پس از عرضه اولیه عناوین یکی از راههای رسیدن به اهداف بلند مدت این شرکت خواهد بود و در نهایت یوسوکه ماتسودا به این موضوع اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ خبرهای جدیدی در ارتباط با ۳۰ ساگرد سری بازی Final Fantasy منتشر خواهد شد.