ساخت بازی Scalebound در اوایل سال جاری میلادی توسط مایکروسافت لغو شد. این بازی با همکاری مایکروسافت و استدیوی «پلاتینوم گیمز» (Platinum Games) در دست ساخت بود و کارگردانی آن را هم «هیدکی کامیا» (hideki kamiya) افسانهای، خالق مجموعه Devil May Cry و Bayonetta، بر عهده داشت. بعد از اعلام این موضوع به طرفداران، تهیه کننده این عنوان استدیوی پلاتینوم گیمز را ترک کرد.
از آن موقع به بعد، دیگر صحبتی از عنوان Scalebound به میان نیامده است؛ اما به تازگی ما شاهد حرکت جالبی از سوی مایکروسافت بودهایم. مایکروسافت علامت تجاری Scalebound را تمدید کرده و از آن جایی که مایکروسافت مالک این ایپی محسوب میشود، این کار میتواند برای مراقبت از این عنوان باشد. البته این احتمال وجود دارد که ساخت این اثر دوباره از سر گرفته شود. حتی کتاب طراحیهای این بازی هماکنون در سایت آمازون به فروش میرسد و میتوان آن را هم یک نشانه دانست.
بعد از لغو شدن ساخت عنوان Scalebound توسط مایکروسافت، «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) بیان کرد که لغو ساخت بازی Scalebound کار بسیار دشواری بود، ولی در نهایت به نفع طرفداران تمام میشود. اسپنسر بیان کرد که این کار از جانب مایکروسافت یک ریسک محسوب میشود و از همین رو شاید مایکروسافت وظیفه ساخت بازی را به استدیوی دیگری سپرده است.