با توجه به نمایشهای سونی در رویدادهای مختلف که آخرین آنها در Paris Games Week بود، انتقاداتی مبنی بر خشونت زیاد بازیها به آنها وارد شده است.
برای اینکه همه بازیها را به عنوان یک هنر قبول کنند و به قدرت بالای آنها برای روایت داستان پی ببرند، لازم است همانند سینما، تلویزیون و کتاب به موضوعات حساس نزدیک شوند. البته نکته مهم این است که شما باید با این موضوعات با دقت زیاد برخورد کنید و نمیشود این موضوعات را بدون توجیه و دلیل وارد داستان خود کنید.
یک صحنه بسیار خشن و یا صحنه تجاوز جنسی میتواند درون یک داستان بزرگتر قرار داده شود و نیاز است که داستان نیز وجود چنین صحنههایی را به خوبی توجیه کند. به عنوان مثال میتوان به بازی The Last of Us اشاره کرد که پر از چنین صحنههایی بود، اما تنها هدف آنها کمک به داستان و فضاسازی بیشتر بود.
اما نمیشود یک صحنه پر از خشونت را به بینندگان نشان دهید و انتظار نداشته باشید که آنها را ناراحت نکند. این دقیقا همین کاری است که سونی در Paris Games Week انجام داد و تریلری از نسخه دوم بازی The Last of Us نشان داد که پر از خشونت بود و هیچ محتوای دیگری از داستان را نمایش نمیداد و این موضوع باعث ناراحتی بعضی افراد شده است.
معاون ارشد سونی، «مایکل دنی» (Michael Denny)، در مصاحبه با VG247 در این مورد گفت:
ما همیشه به دنبال تنوع زیادی در محتوای داستانی هستیم. ما همیشه به دنبال این هستیم که خلاقانه عمل کنیم که باعث به وجود آوردن چالشهایی نیز میشود.
به بازی Ghosts of Tsushima که توسط استودیو Sucker Punch در دست ساخت قرار دارد نگا کنید، این یک بازی تریپل A هست که بسیار خلاقانه ساخته شده است. محتوایی که مخصوص بزرگسالان است اگر به خوبی ساخته شود، تنها مخاطب بزرگسال را هدف قرار میدهد. این هم بخشی از پلیاستیشن است که به همه مخاطبانش اهمیت میدهد.
ما همیشه به توسعه دهندگان خود اطمینان داریم و به آنها اجازه میدهیم بازی مورد علاقه خود را بسازند.
مطمئنا ما در تولید محتوا نظارت داریم تا به درستی ساخته شوند. محتوای خشن و چالش برانگیز اگر به خوبی ساخته شود، میتواند باعث به فکر فرو بردن بازیکنان شود.
با توجه به صحبتها مایکل دنی هدف سونی تنها تولید محتوای خشن و پوچ نیست ولی در کنفرانس خود در پاریس موفق نشد که هدفش را به خوبی نشان دهد.