به تازگی در گزارشی مشخص شده است که شرکت نینتندو یکی از بهترین و موفقترین سالهای تجاری خود را در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده است.
سال ۲۰۱۹ به نظر سال بسیار خوبی برای صنعت بازیهای ویدئویی بوده است. با داشتن مجموعههایی همچون Call of Duty و بازی Fortnite که میلیاردها دلار سود کردند و حتی بازی مستقلی همچون Untitled Goose Game بیش از یک میلیون نسخه فروش داشت، صنعت بازی موفقیتهای زیادی را تجربه کرد. کنسول نینتندو سوئیچ نیز که ثابت کرده بود یکی از سودآورترین دستگاههای نینتندو بوده، در سال ۲۰۱۹ به موفقیتهای خود ادامه داد.
بنا به اطلاعاتی که توسط Famitsu گزارش شده، سهم فروش کنسول نینتندو سوئیچ در کشور ژاپن ۷۶% بوده که رقم بسیار خوبی به حساب میآید. به علاوه سال ۲۰۱۹ بهترین سال در زمینه فروش کنسول در کشور ژاپن برای نینتندو نیز به شمار میرود که افزایشی ۲۹% نسبت به سال گذشته داشته است. آمار و ارقام بسیار عالی برای شرکتی که سه سال پیش بخاطر عملکرد ضعیف Wii U، در وضعیت کامل متضادی قرار داشت.
بخش اعظم موفقیت کنونی نینتندو سوئیچ را میتوان به قابلیت این شرکت برای مجاب کردن استودیوهای Third Party و ساخت بازیهای جدید دانست. بر کسی پوشیده نیست که نینتندو مدتها با ساخت و عرضه بازیهای غیرانحصاری بر کنسولهای خود مشکل داشت، تا جایی که برخی از ناشران، طرفداران را برای انتخاب کردن بازیهای انحصاری نینتندو و توجه نکردن به دیگر بازیها مقصر فروش ضعیف آثار خود میدانستند.
اگرچه هنوز عناوین انحصاری نینتندو برای کنسول سوئیچ یکی از مزیتهای بزرگ آن به شمار میرود، اما سیستم ثابت کرده که دارندگان این کنسول بازیهای Third Party را نیز تجربه خواهند کرد. البته در سال ۲۰۱۹ بازیهای انحصاری همچون Pokemon Sword and Shield و Super Mario Maker 2 و Luigi’s Mansion 3 نقشی اساسی در موفقیت شرکت داشتند. تا بدین لحظه کنسول نینتندو سوئیچ بیش از ۴۱ میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا فروش داشته و باید گفت هنوز راه درازی تا ۱۰۶ میلیون نسخه پلیاستیشن ۴ دارد.