«سایونیک» (Psyonix)، سازنده بازی Rocket League، اعتقاد دارد ساخت بازی برای پلیاستیشن ۴.۵ مانند ساخت آن بازی برای یک کنسول دیگر است. بر اساس گفتههای این سازنده برای دیدن فواید کنسول جدید باید مقداری زمان بگذرد. با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.
سایت «گیمینگ بولت» (GamingBolt) نظر «جرمی دانهم» (Jeremy Dunham)، نائب رئیس استودیو سایونیک، در مورد پلیاستیشن ۴.۵ که بر اساس شایعات قرار است اواخر امسال به بازار عرضه شود را پرسید و او در جواب گفت:
در شرایط کنونی برای سازندگان پلیاستیشن ۴.۵ با یک کنسول جدید هیچ فرقی ندارد.
منظور دانهم این است که ساخت یک بازی برای پلیاستیشن جدیدتر مانند ساخت آن بازی برای یک پلتفرم دیگر است. مثل ساخت بازی برای کنسول سونی یا مایکروسافت و یا حتی آیپد. آقای دانهم از ترس دیگر سازندهها درمورد پلیاستیشن ۴.۵ هم صحبت کرده است. او میگوید که شاید بعضی از سازندهها در ساخت بازی برای یک پلتفرم اضافی تردید داشته باشند. این مسئله برای سازندههایی که زمان ندارند و یا حتی مایل نیستند وقت و انرژی بیشتری صرف کنند تا بازی در کنسول جدید بهتر بنظر برسد؛ مشکل ساز خواهد بود.
دلیل نگرانی بعضی از سازندهها این است که طبق شایعههای اخیر، سونی از آنها میخواهد تا همه بازیهایشان دارای دو حالت مختلف باشد. حالت اول اجرای بازی برای کنسول اصلی و حالت دوم اجرا شدن زیباتر بازی برای پلیاستیشن ۴.۵ است و لازمه اینکار صرف وقت و کار بیشتر است.