بازی The Division 2 قرار است پس از موفقیت قسمت اول، توسط یوبیسافت منتشر شود اما همه ما میدانیم که این بازی همیشه اشارهای به سیاستهای دنیای واقعی داشته و حالا سازندگان هم در این مورد صحبت میکنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
در جریان کنفرانس بازی کشور سوئد، مدیر عملیاتی استودیوی «یوبیسافت مسیو» (Ubisoft Massive)، یعنی آقای Alf Condelius در مورد مسائل سیاسی و البته بازیهایی مانند The Division و دنباله آن، یعنی بازی The Division 2 که ظاهرا خود را با این مسائل درگیر میکنند، صحبت کرد و همچنین توضیح داد که چگونه او تیم سازنده بازی در استودیو، دوست ندارند که با ساخت عناوین مختلفی از این سری، ابزاری برای ایستادن در مقابل سیاست کنونی باشند.
با این که با تجربه بازی The Division و طبق نظر خیلی از بازیبازان و کارشناسان، این عنوان حرفهای سیاسی زیادی برای گفتن دارد، استودیوی Ubisoft Massive در واقع قصد دارد تا خود را هر چه بیشتر از این مسائل کنار بکشد تا مانع از بروز هر گونه مشکل و حواس پرتی برای بازیبازان شوند. طبق صحبتهای مدیر عملیاتی این استودیو، از نظر سیاسی آزاد بودن در بازیها، برای تجارت بد است. آقای Condelius ادامه دادند:
این یک تعادل است چرا که ما نمیتوانیم به صورت آزادانه در بازی هایمان، سیاسی باشیم. به عنوان مثال، در بازی The Division این یک آینده تخیلی و بسیار بد (دیستوپیا) است و بسیاری از اتفافات ناگوار را درون بازی مشاهده میکنیم و فکر میکنیم که این همان جامعه امروزی است که در حال حرکت به سمت آن آینده است؛ اما این گونه نیست و این تنها یک فانتزی است.
این یک جهان و دنیا است که ما برای بازیبازان خلق کردیم تا آن را جست و جو کنند و متوجه شوند که چگونه در چنین دنیایی، میتوان یک آدم خوب بود. اما مردم دوست دارند تا سیاست را وارد آن کنند و ما تا جایی که بتوانیم، از این تفسیرها و تعبیرهایی که از داستان بازی میشود، فاصله میگیریم چرا که ما دوست نداریم در مورد سیاستهای کنونی، مقابله کنیم.
آقای Alf Condelius ادامه دادند:
متاسفانه اگر میخواهید حقیقت صادقانه را بدانید، این موضوع همچنین برای تجارت بد است… اما البته که این جالب است و بحثی است که ما داریم و به شکل مداوم با کاربران ادامه پیدا میکند. دلیل آن این است که مردم همیشه میخواهند تا یک تعبیری را درون دنیایی که ما خلق کردیم بیندازند و آنها میخواهند که واقعیت خودشان را در این فانتزیهایی که ما به آن ها میدهیم و داستان هایی که درون بازیها قرار دارند، مشاهده کنند.
به نظر میرسد که موضع یوبیسافت مسیو نسبت به قضیههای سیاسی که پیرامون بازی The Division یا بازی The Division 2 مطرح میشود، با موضع استودیوی Ubisoft Montreal در مورد بازی Far Cry 5 متفاوت باشد زیرا استودیوی سازنده سری Far Cry خیلی راحت تر در مورد مسائل سیاسی صحبت میکرد یا شاید هم از صحبتهای آنها این گونه برداشت میشد.
مدتی بعد از صحیتهای آقای Condelius در کنفرانس بازی سوئد، حضار از ایشان پرسیدند که چگونه بازی ها میتوانند هنر خوانده شوند، زمانی که میترسند تا بیانیههای سیاسی بسازند. ایشان در پاسخ این گونه توضیح دادند که هنر نباید این قدر ساده باشد و همه بازی ها یک پیام کمپین سیاسی ندارند. طبق صحبتهای آقای Condelius، فاصله گرفتن کلی از بیانیههای سیاسی، به بازیبازان کمک میکند تا باورهای خود را به ثمر بنشانند و انتخاب کنند و این موضوع برای عنوانی که بازیبازان وقت بسیار زیادی را برای تجربه آن صرف میکنند، بسیار مهم است. ایشان ادامه دادند:
این باید برای بسیاری از مردم، نامحسوس باشد تا به سمت آن جذب شوند. این باید برای بسیاری از مردم تعریف نشده باشد تا آنها تعریف خود را به روی آن تطبیق دهند. این باید جنبههای مبهمی درون یک دنیای تعریف شده و معنا دار داشته باشد تا مردم بتوانند برای مدت زمان طولانی، با آن تعامل داشته باشند.
اگر ما میخواهیم تا بازیبازان این عنوان را برای ساعت ها تجربه کنند، پس ما نمیتوانیم برای هر چیزی که معنا دارد، تعریف ارایه کنیم. این خسته کننده خواهد بود. این مانند نگاه کردن به یکی از فیلمهای آموزشی دوران دبیرستان است.
بازی The Division 2 در تاریخ ۱۵ ماه مارچ سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.