بازی Star Wars Jedi: Fallen Order برخلاف اکثر بازیهای EA، یک عنوان چندنفره نیست و حال اعضای تیم سازنده طی رویداد Inside Xbox از دلایل این تغییر روش گفتهاند. در ادامه خبر با گیمشات همراه باشید.
حرفهای زیادی راجع به تکنفره بودن جدیدترین بازی از سری Star Wars زده شده و طبق گزارشات، این عنوان فاقد بخش مولتیپلیر و پرداختهای درونبرنامهای خواهد بود. اعضای تیم استودیو Respawn توضیحاتی درباره روایت بازی و داستانمحور بودن آن دادهاند. امّا سوال اینجاست که چرا و چگونه EA (و استودیو ریسپاون که زیرمجموعه آن است) حاضر شده چنین مسیری را درپیش گیرد؟ EA سالهاست به عنوان ناشر اقتصادی صنعت بازیهای رایانهای شناخته میشود و در این سالهای اخیر، کمتر دیدهایم که این شرکت بزرگ سراغ عناوین تکنفره که سود کمتری دربر دارند، برود.
طبق صحبتهای «آرون کُنترِراس» سرپرست نویسندگان بازی در نمایش Inside Xbox، تیم ریسپاون اعتقاد دارد بهترین تجربه برای سری Star Wars یک عنوان تکنفره است و آنها نیز واقف هستند که مخاطبان و طرفداران چنین چیزی را از سازندگان میخواهند.
وقتی به بازی Star Wars Jedi: Fallen Order نگاهی میاندازیم، متوجه میشویم که طرفداران از یک عنوان Jedi، داستان میخواهند و بس. این جنگ میان ظلمت و روشنی است، این دل بستن به یک شخصیت و همراهی با او تا نقطه پایان است؛ یک ماجراجویی فوقالعاده. ما حس کردیم چنین حسی تنها از راه تکنفره ساختن بازی بدست میآید و بازیکنان میتواند عمیقاً خود را درون دنیای بازی غرق کنند.
اگرچه تمرکز بازی مذکور کاملاً روی بخش داستانی است و هیچگونه عنصر مولتیپلیر ندارد، امّا اخیراً شنیده شده که بازی دارای بخش آنلاین انتخابی (Optional) خواهد بود. البته که نمیدانیم این بخش دقیقا شامل چه آیتمهایی میشود و چه تفاوتی با حالت آفلاین دارد.
بازی مورد انتظار Star Wars Jedi: Fallen Order قرار است ۱۵ نوامبر سال جاری (مصادف با ۲۴ آبان ماه) برای کنسولهای نسل هشتمی و رایانههای شخصی عرضه گردد.