توسعهدهنده و سازنده بازی Control به هواداران اطمینان داد پس از این بازی، آنها تنها به سراغ عناوین مولتیپلیر نخواهند رفت.
پس از سودمحور شدن بسیاری از عناوین جدید این نسل مانند Destiny و Anthem که قرار است بوسیله بخش مولتیپلیر خود، سالها پشتیبانی و درآمدزایی را به دنبال داشته باشند، برخی ممکن است بپرسند بازیهای تکنفره تا کی دوام خواهند آورد؟ «اِمی هنینگ» که تجارب تکنفره بسیار خوبی از جمله Uncharted دارد، به تازگی در مصاحبهای دلیل عدم علاقه و اشتیاق توسعهدهندگان و ناشران به عناوین تکتفره را فاش کرد. او معتقد است بازیهای تکنفره کار ناشر در حوضه بازاریابی و فروش را بشدت سخت میکنند. بسیاری از ناشران به سختی میتوانند صرفاً هزینههای صرف شده در یک عنوان تکنفره را بازگردانند.
عنوان جدید استودیو Remedy یعنی بازی Control عنوانی کاملاً تکنفره است. امّا این استودیو در سال ۲۰۱۶ از علاقه خود به تمرکز بر ساخت عناوین چندنفره گفته بود. با این حال رمدی قصد دارد به هواداران خود اطمینان دهد که آنها هیچگاه دست از بازیهای تک نفره نخواهند کشید و Control آخرین عنوان تکنفرهشان نخواهد بود.
«توماس پائولا» از مسئولان ارشد استودیو رمدی اخیراً طی مصاحبهای با VG247 گفت:
نه، به هیچ وجه؛ ما قصد رها کردن عناوین تکنفره را نداشته و نداریم. اکثر کارکنان رمدی سالهای سال است که در کنار یکدیگر کار میکنند. به هرحال ما نمیخواهیم مدام چیزهایی شبیه به هم بسازیم. در استودیو خیلیها به عناوین چندنفره علاقه دارند و برخی به عناوین دیگر. پس ما تلاش میکنیم طبق سلایق مختلف و با اهداف متفاوت، کارهای جدیدی ارائه کنیم تا عنصر تنوع در آثارمان به چشم بخورد. البته که ما بسیار محتاط هستیم و دست به کارهای عجیبغریب و پرریسک نمیزنیم. قطعاً برای آن هم دلایل خوبی داریم.
بازی Control قرار است در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ (مصادف با ۶ تیر ماه سال جاری) برای کنسولهای نسل هشتمی و پیسی عرضه شود.