به تازگی یکی از سازندگان بازی Close to the Sun، در مورد کنسولهای نسل بعد ، صحبتهای جالبی را ارایه کرده و توضیح داده که این قدرت بیشتر کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس بعدی، باعث راحتتر شدن زندگی و کار ما نمیشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
صحبتها و شایعات پیرامون کنسولهای نسل بعد، از هماکنون شنیده میشود و البته هر روز بیشتر و بیشتر میشود. واضح است که دو شرکت سونی و مایکروسافت، طبق اشارهها و گفتههای آنها، در حال تولید و طراحی نسل بعدی کنسولهای خود هستند و طبق پیش بینی ها، باید در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱، شاهد عرضه پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس بعدی (یا هر نامی که میخواهند داشته باشتد)، باشیم. از آن جایی که زمان زیادی تا انتشار کنسولهای نسل بعد باقی نمانده و حتی گفته میشود که پلیاستیشن ۵ شاید در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شود، بسیاری از سازندگان و توسعه دهندگان، گوش چشمی به عرضه عناوین خود برای این کنسولها دارند و معتقدند که در رویداد E3 2019، جزئیات اولیه در مورد کنسولهای پلیاستیشن ۵ یا ایکسباکس اسکارلت منتشر خواهد شد.
در این میان، یکی از توسعه دهندگان بازی Close to the Sun در مورد کنسولهای نسل بعد، سخنان جالبی را ارایه کرده است. بازی Close to the Sun یک عنوان وحشت بقا است که با موتور آنریل انجین ۴ ساخته میشود و قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی در دسترس قرار بگیرد. به تازگی با مدیر کل و کارگردان هنری استودیوی سازنده بازی Close to the Sun، یعنی Carlo Ivo Alimo Bianchi مصاحبهای انجام شده و در این مصاحبه از او در مورد نسل بعدی کنسولها و انتظارات او به صورت یک دیدگاه توسعه دهنده سوال شده است. Bianchi بیان میکند که:
من صادقانه هیچ انتظاری به غیر از موارد واضح ندارم؛ قدرت پردازشی بیشتر، RAM سریع تر. مشکل این جا است که این تجارت هماکنون ساخت است و بازیبازان همیشه و سال به سال چیزهای بیشتری میخواهند. اضافه کردن قدرت پردازشی به توسعه دهندگان کمک میکند تا دستشان کمی بازتر شود که عقلانی به نظر میرسد اما اگر نیمه خالی لیوان را مشاهده کنیم، کار کردن با آنها، بودجه بیشتر و بزرگتری را طلب میکند.
با این که داشتن قدرت پردازشی بیشتر برای خلق بازیهای بزرگتر و با جلوههای بصری و گرافیک سطح بالاتر خیلی خوب و عالی است اما زمانی که بحث بر سر پیشرفت مدیوم میشود، احتمال دارد که بسیاری از بازی بازان، متوجه آن نشوند یا آن را درست درک نکنند. Bianchi ادامه میدهد:
به عنوان نتیجه گیری، قدرت بیشتر عالی است اما الزاما زندگی و کار ما را راحت تر نمیکند. بلکه این ریسک را به وجود میآورد که به بازی بازان چیز بزرگتری وعده داده شود که تنها بزرگترین استودیو ها میتوانند از پس آن بربیایند. زمانی که من در صنعت فیلم کار میکردم، ما یک جمله مشهور داشتیم که «هر چقدر قدرت بیشتری به ما بدهید، ما یک چیز زیباتر را خلق میکنیم و در آخر، این هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت». در چه دنیای زیبا و پر استرسی زندگی میکنیم. هاها.
اگر بخواهیم صادق باشیم، باید قبول کنیم که صحبتهای Bianchi، چیزی جز حقیقت نیست. ساخت بازیها برای نسل های جدیدتر و فناورهای بهروزرتر، قطعا برای بازیبازان و کسانی که از خارج به داخل قضیه نگاه میکنند، جذاب و زیبا و هیجان انگیز است اما از طرفی، هزینه ساخت بازیهای بزرگ یا حتی کوچک، هر سال و هر نسل بالا و بالاتر میرود و تعداد استودیو هایی که زیر همین بار و فشار نابود شده و تعطیل میشوند، هر ساله بیشتر و بیشتر میشود. در آن طرف قضیه، حتی بازیبازان نیز نسبت به گذشته با نگاه دقیقتر، منتقدانهتر و وسواس گونهتری به فکر خرید بازیها میافتند که همه اینها به ضرر توسعه دهندگان و سازندگان است؛ مخصوصا سازندگانی که حامی و پشتیبان قدرتمندی را در پشت خود نمیبینند.