سازنده یکی از معروف ترین و محبوب ترین مادهای بازی The Elder Scrolls 5 Skyrim، اعتقاد دارد که بازی The Elder Scrolls 6 باید نسبت به نسخههای قبلی، از موتور گرافیکی بهتره بهره ببرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
اگر با عناوین نقش آفرینی شرکت بتسدا آشنایی داشته باشید، قطعا میدانید که این عناوین به شدت بزرگ و دارای جهانی عظیم و وسیع هستند و برای ساخت چنین عناوینی، قطعا وجود یک موتور گرافیکی مطمئن و توانا لازم و ضروری است. بتسدا همیشه برای ساخت سری The Elder Scrolls با مسائل فنی و انتخاب و طراحی یک موتور گرافیکی قدرتمند درگیر بوده و حتما به یاد دارید که برای ساخت نسخه پنجم این سری، یعنی بازی Skyrim، زمان زیادی صرف طراحی موتور Creation Engine شد. با این که بازی های نقش آفرینی شرکت بتسدا، به شدت فوقالعاده و محبوب هستند، اما این عناوین از نظر فنی و گرافیکی، همیشه عقب تر از زمان خود حرکت کردهاند و عناوینی مانند Fallout و The Elder Scrolls 6 گواه بر این قضیه هستند. این موضوع با عرضه هر نسخه از بازیهای نقش آفرینی بتسدا، بیش از پیش خود را نشان میدهند و هماکنون که در دورهای حساس و گرافیک محور قرار داریم، این مسائل هر چه بیشتر به چشم میآیند.
موتور Creation Engine شرکت بتسدا با این که توانایی خلق محیطها و دنیاهای عظیم و پر جزئیات را دارد، اما نمیتوان این نکته را ندیده گرفت که این موتور سالخورده است. هر چقدر هم که سازندگان از ویژگیهای این موتور کم کرده یا ویژگی هایی را به آن اضافه کنند، این واقعیت تغییر نمیکند و این موتور در نزدیکی نسل نهم کنسولها، کمی تاریخ مصرف گذشته به نظر میرسد.
طبق صحبتهای Kyle Rebel که بسیاری از طرفداران دو آتشه بازی The Elder Scrolls 5 Skyrim او را با خلق یک ماد بسیار عالی و محبوب به نام Skyblivion و ریمستر کردن همه Cyrodiil های بازی Oblivion با استفاده از ابزار طراحی Skyrim میشناسند، بازی The Elder Scrolls 6 باید صاحب یک موتور بهتر و بهروز تر باشد. Kyle Rebel این گونه توضیح میدهد که موتور Creation Engine تاریخ مصرف گذشته است و آرزو میکند تا بازی The Elder Scrolls 6 با موتور بهتری ساخته شود. او این گونه توضیح میدهد:
شما قطعا متوجه عمر موتور Creation Engine شدهاید. تا وقتی که با بافت ها سر و کار داشته باشیم، من به طور قطع میگویم که این متود سنتی و قدیمی است. این [موتور] غیر مفید است. خیلی سخت است که اسلحه ها و زرهها را زیبا و مانند فلز واقعی طراحی کرد. برای بازی The Elder Scrolls 6، من واقعا یک موتور بهتر میخواهم.
Rebel اشاره میکند که با این که موتور Creation Engine برای تازه کارهای بسیار دوستانه و آسان است و به راحتی میتوان با آن پروژه هایی را ساخت، اما نمی توان با استفاده از این موتور، هر چیزی را زیبا طراحی کرد. او در ادامه میگوید که یک موتور مانند آنریل انجین، یک انتخاب بسیار بهتر نسبت به موتور Creation Engine است و او این موتور ار قدیمی و سنتی میخواند. البته در آخر Rebel باید این نکته را در نظر بگیرد که آیا موتور آنریل توانایی خلق دنیایی به بزرگی عناوین نقش آفرینی بتسدا را دارد یا خیر. او ادامه میدهد:
شروع کردن یا این ابزار واقعا راحت است. شما به صورت مجازی، به غیر از زمان و صبر، هیچ تجربه دیگری برای طراحی نماها لازم ندارید. خلق کردن چیزها با ویرایشگر (Editor) خیلی راحت است اما زیبا به نظر رساندن آنها، زیاد هم آسان نیست. موتور بسیار بهتری مانند آنریل انجین ۴ وجود دارند. اگر میخواهید تا بازی را از ابتدا و پایه بسازید، از آنریل انجین استفاده کنید و از Creation Kit استفاده نکنید زیرا آن بسیار قدیمی است.
با این که صحبتهای Kyle Rebel منطقی به نظر میرسند اما خیلی بعید است که بتسدا از موتور داخلی خود دست کشیده و به سراغ یک موتور عمومی مانند آنریل انجین برود. آقای تاد هاوارد نیز به تازگی در مورد اهمیت مسائل فنی و گرافیکی صحبت کرده بود و اعلام کرده بود که موتور Creation برای ساخت بازی The Elder Scrolls 6 و عنوان Starfield، بهبودهایی را به خود خواهد دید.
بازی The Elder Scrolls 6 در E3 2018 و در کنفرانس شرکت بتسدا معرفی شد اما طبق صحبتهای پیت هاینز، مدیر شرکت بتسدا، نباید به این زودی ها انتظار شنیدن اطلاعات از این عنوان و همچنین بازی Starfield را داشته باشیم و احتمال دارد این عناوین یا حداقل یکی از آن ها در نسل بعدی کنسولها عرضه شود.