بروک مگز، طراح داستان بازی Control درباره جسی، شخصیت اصلی بازی، دنیای اطرافش و این که او یک پروتاگونیست مونث است صحبت میکند.
بازی Control ویژگیهای بسیاری دارد که طرفداران استودیو Remedy Entertainment آنها را آشنا خواهند یافت. با این حال که این بازی از هر جهت جهشی بزرگ برای این توسعهدهنده خوش نام است ولی او در گوشه و کنار این بازی عناصر زیادی را از بازیهای قبلیاش قرض گرفته و همه آنها را در یک بسته عجیب و غریب به نام Control گرد هم آورده است. ولی چیزی که نسبت به بازیهای قبلی کاملا جدید است داشتن یک پروتاگونیست مونث است.
«بروک مگز» (Brooke Maggs) طراح داستان بازی Control در مصاحبهای با OnlySP درباره این که استودیو Remedy Entertainment چگونه توانست شخصیت جسی را در این بازی به نمایش گذارد صحبت کرد. چیزی که او بیشتر از هر چیز دیگری روی آن تاکید داشت این بود که حتی با وجود یک پروتاگونیست مونث در مرکز بازی، داشتن زنان دیگری در دنیای بازی Control ضروری بود. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از توسعه دهندگان مرتکب میشوند این است که بازی را با پروتاگونیستی مونث یا پروتاگونیستی از اقلیتها جلو میبرند ولی او را با شخصیتهای مذکر یا غیر اقلیتها محاصره میکنند.
من بسیار خوشحالم که جسی پروتاگونیستی فعال و مونث است ولی فراموش نکنید که وی تنها زن حاضر در داستان نیست. من فکر
میکنمما بعضی وقتها یک بازی را تجربه میکنیم و با خود میگوییم چه عالی شخصیت اصلی داستان مونث است ولی دنیای اطراف او اکثرا از شخصیتهای مذکر پر شده است. این در حالی است که جسی امیلی پاپ و هلن مارشال را برای همنشینی دارد. ما همچنین در بخش تحقیقات با دکتر آندرهیل آشنا میشویم که کار خود را با اعتماد به نفس تمام انجام میدهد. حضور بیشتر از یک زن در اداره بسیار جالب است. این در حالی است که میدانیم قدیمیترین خانه (Oldest House) و اداره کنترل (Bureau of Control) برای مدت زمان زیادی فقط توسط مردان اداره میشده است.
بازی Control در تاریخ ۲۷ اوت (۵ شهریور) برای پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر شده است و شما میتوانید مقالات مربوط به این بازی مثل نکاتی که قبل از خرید بازی Control باید بدانید را در وبسایت گیمشات مطالعه کنید.