استودیوی «فرام سافتور» (FromSoftware) دربارهی هدف از حذف بعضی مکانیکها از بازی Sekiro: Shadows Die Twice توضیح میدهد.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice از جهات بسیاری تجربهی آسانتر و روانتری را نسبت به عناوین قبلی استودیوی فرام سافتور بهویژه Dark Souls دارد و سعی کرده است که با حذف مکانیکهای اضافی، بیشترین گزینههای کاربردی را پیشروی بازیکن برای رسیدن به اهدافش بگذارد.
هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Sekiro: Shadows Die Twice و مدیر استودیوی فرام سافتور، در گفتوگو با فامیتسو در این باره توضیح داده است. وی میگوید که هدف کلی این بازی این است که عوامل اضافی که باعث حواسپرتی بازیکن میشوند، حذف شوند و چالشی در مقابل او قرار گیرد که با غلبه بر آن، لذت موفقیت را بچشد. المانهایی نظیر ضربهدیدن هنگام پرش و سقوط جزو این عوامل حواسپرتی هستند. از آنجا که Sekiro اغلب در ارتفاع جریان دارد، سازندگان برای تطبیق و هماهنگکردن هرچه بیشتر تجربهی بازی با محیط آن، این المان را حذف کردهاند.
نقدها و نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice حکایت از این دارند که فرام سافتور توانسته است به هدف خود یعنی تجربهای آسانتر اما در عین حال چالشبرانگیز، دست پیدا کند. این عنوان که از لحاظ تجاری نیز در مناطق مختلف از جمله بریتانیا و ژاپن به خوبی ظاهر شده است، هماکنون در دسترس پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان قرار دارد.